پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مردمی سازی مقاومت

حوزه/ از دهه هفتاد به بعد شاهد این قضیه هستیم که نگاه مسئولان به مقاومت مردمی کاهش پیدا کرد و در جاهایی از بین رفت و با به وجود آوردن نهادهای اداری که رنگ و بوی انقلابی و مقاومت نداشت، روحیه مقاومت مردمی را در جامعه به کارهای کلیشه ای اداری تنزل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تهران، محمد صادق شهبازی، در نشست مقاومت با موضوع «الزامات فرهنگی مردمی سازی مقاومت» که به همت مدرسه راهبری علم و عمل در سالن اجتماعات حوزه ریاست  اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: باید در خصوص نگاه کلان حضرت امام خمینی(ع) به مسئله مقاومت و مردمی سازی آن در جامعه ایران و کشورهای دیگر  برنامه ریزی و آن را اجرایی کنیم.

وی با انتقاد از اقداماتی که نگاه مقاومت مردمی امام(ره) را در جامعه نادیده می گیرد، توضیح داد: از دهه هفتاد به بعد شاهد این قضیه هستیم که نگاه مسئولان به مقاومت مردمی کاهش پیدا کرد و در جاهایی از بین رفت و با به وجود آوردن نهادهای اداری که رنگ و بوی انقلابی و مقاومت نداشت، روحیه مقاومت مردمی را در جامعه به کارهای کلیشه ای اداری تنزل دادند.

نویسنده و فعال فرهنگی تصریح کرد: مسئولان نباید نگاه کلان و راهبردی امام(ره) را که پیوند سیاست داخلی و خارجی بود، به یک نهاد و وزارتخانه تقلیل دهند و مسئله به یک موضوع حاکمیتی تبدیل شود.

شهبازی ادامه داد: در دهه هفتاد به بعد با ایجاد نهادهای اداری عملاً نگاه و دغدغه مقاومت را از ذهن جامعه پاک کردیم و این مسئله به موضوع امنیتی و حاکمیتی تبدیل شد و فعالیت های مردمی در این حوزه جایگاه واقعی خود را از دست داد. در واقع مردم را با این موضوعات بیگانه کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha