جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه توپ آغاج

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) و امام جمعه توپ آغاج گفت: انتقام اصلی و راهبردی بدون تردید اخراج آمریکا از منطقه و محو رژیم صهیونیستی و اسقاط دولتک های مفلوک منطقه است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در  خطبه های مکتوب این هفته نماز جمعه توپ آغاج آورده است: مجلس شورای اسلامی، مدتی قبل، فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را به تصویب رساند. با ترور ناجوانمردانه دکتر فخری‌زاده که از طراحان اصلی نقشه راه هسته‌ای ایران در دو دهه اخیر بود، در جلسه روز یکشنبه نهم آذر ماه، دو فوریت این طرح تصویب شد که پاسخ قاطعی از سوی وکلا و نمایندگان مردم تلقی می‌شود.

نگاهی به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

۱) بر اساس این طرح سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تاسیسات شهید علی محمدی فردو تولید و در داخل کشور ذخیره کند.

۲) در همین حال سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف مدت ۳ ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مناسب، با حداقل ۱۰۰۰ عدد ماشین IR-۲m در بخش زیرزمینی تاسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

۳) پس از ۳ ماه از تصویب این قانون، اگر روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت توسط آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

و...

از ویژگی‌های این طرح این است که افرادی که از اجرای این تعهدات استنکاف کرده و یا امتناع می‌ورزند مجرم تلقی شده و مجازات زندان تا بیست سال خواهند داشت.

امام جمعه توپ آغاج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر محاکمه تروریست ها افزوده است:

مجازات قطعی آمران و عاملان؛چرا و چگونه؟

امام خامنه‌ای در پیامشان برای شهادت شهید فخری‌زاده بر مجازات قطعی آمران و عاملان شهادت این دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان، تأکید کردند. در روزهای اخیر بحث و جدل‌های فراوانی در این باره انجام شده است که به‌نوعی به افراط و تفریط منجر شده است:

۱) گروه اول معتقدند که پیگیری رویکرد پاسخ‌گویی سخت می‌تواند ریسک ورود به یک جنگ تمام عیار را افزایش داده و دشمن را به انجام اقدام نظامی متقابل ترغیب نماید.

۲)گروه دوم به انتقام سخت و پاسخگویی سریع اعتقاد دارند. این‌ها بر این باورند ما باید پاسخ نظامی سخت و محکم را به دشمن داده و پای هزینه‌های آن بایستیم.

راه سوم در پاسخگویی به جنایت دشمن، چیست؟

در آن فراز از پیام رهبر انقلاب مبنی بر مجازات جنایتکاران، چهار نکته وجود دارد:

اول: اجرای مجازات- رهبر حکیم انقلاب در انتخاب این کلمه دقت داشته‌اند.

دوم: قطعی بودن مجازات- یعنی هیچکس به هیچ بهانه‌ای حق انکار مجازات را به هیچ بهانه‌ای ندارد.

سوم: مجازات آمران - در این ترور ناجوانمردانه، طراحان‌ و دستوردهندگان و کارگردانانی وجود دارند که بدون تردید سران مثلث غربی عبری عربی هستند.

چهارم: مجازات عاملان- که مزدوران خارجی و داخلی و زمینه‌سازان و نفوذی‌ها و مباشران این جنایت بزرگ هستند.

انتقام اصلی و راهبردی بدون تردید اخراج آمریکا از منطقه و محو رژیم صهیونیستی و اسقاط دولت های مفلوک منطقه است که ریشه و تنه‌ی ناامنی و ترور در منطقه هستند. راه این انتقام تقویت عمق راهبردی و زدن منافع دشمن در منطقه خاکستری است. منطقه‌ای که دشمن برای تضعیف محور مقاومت درآن وارد شده است. از آب‌های خلیج فارس تا سواحل دریای عمان تاباب‌المندب و تا بلندی‌های جولان و لبنان و سوریه و تا داخل سرزمین‌های اشغالی. باید هزینه گستاخی‌های دشمن در همه جا بالا برود تا حالتی از بازدارندگی انجام شود.

کسانی‌ که بزدلانه و مرعوبانه ملت ما را از مجازات قطعی جانیان و خائنان‌ برحذر می‌دارند، دام دشمن را گسترده‌اند. مردم ما به پیروی از رهبر بصیر خود، خواستار مجازات قطعی آمران و عاملان این جنایت هستند.

برخلاف آنچه دشمن در صدد القاء آن و از درک آن ناتوان است، برکات شهادت و خون پاک این شهید عزیز و شهدای دیگر مااست. کمترین تاثیر این شهادت انسان‌ساز، تغییر حال و هوای جامعه و خنثی‌سازی تحرکات دشمن و عوامل داخلی‌اش برای زمینه‌سازی مذاکره و سازش است.

حفاظت از افکار عمومی در برابر تروریسم ادراکی

تروریسم ادراکی، بخشی از همان جنگ شناختی است که به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه‌ی هدف است.

- تروریسم و ترور نشانه حقارت و شکست و زبونی دشمن است.

-ایران اسلامی در جنگ هشت ساله اصالتی در دهه۶۰ و در جنگ هفت ساله نیابتی در دهه ۹۰ تنها و تنها در برابر یک جهان دشمن و یک جنگ ترکیبی چندضلعی ایستاده است و علیرغم هزینه هفت هزار میلیاردی استکبار در منطقه، قدرت اول منطقه بوده و همچنان دست برتر را دارد. نباید بگذاریم این تصویر مخدوش شود.

- یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن در حال حاضر، «جنگ اطلاعاتی»است. در همین حادثه اخیر بیش از ده سازمان اطلاعاتی غربی و عبری و عربی و منطقه‌ای با طراحی و برنامه‌ریزی خود به میدان آمدند و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ما را ترور کردند. این هماهنگی جهانی و منطقه‌ای بر علیه یک نظام اطلاعاتی تنها، آیا نشانه ضعف است یا قوت؟بدون تردید این اقدام علامت ضعف دشمن است. جالب این که می‌بینیم بعد از ترور همه این کشورها از ترس انتقام ایران، عجولانه آن را محکوم کردند.

- برخلاف آنچه دشمن در صدد القاء آن و از درک آن ناتوان است، برکات شهادت و خون پاک این شهید عزیز و شهدای دیگر مااست. کمترین تاثیر این شهادت انسان‌ساز، تغییر حال و هوای جامعه و خنثی‌سازی تحرکات دشمن و عوامل داخلی‌اش برای زمینه‌سازی مذاکره و سازش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha