پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان از مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: علم‌آموزی، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی ۳ توقع مهم رهبر معظم انقلاب از دانشجویان است که در پرتو آن می‌توان به جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار با جمعی از دانشگاه کردستان که به مناسبت شانزدهم آذرماه؛ روز دانشجو برگزار شد اظهار داشت: روز دانش‌آموز در تقویم و تاریخ این مملکت روزی بزرگ که در آن دانشجو نقش و جایگاه ملی و مذهبی خود را به همه نشان داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز یعنی روز دانشجو یک فرصت طلایی برای بازخوانی آرمان های ۳ دانشجوی شهیدی است که در این روز علیه استکبار قیام کردند تا چهره واقعی استکبار را برای همه نمایان سازند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: علم آموزی، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی ۳ توقع مهم رهبر معظم انقلاب از دانشجویان است که در پرتو آن می‌توان به جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته رسید.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با این وجود باید بسیاری از آفات ها و نیز امتیازات موجود در قشر دانشجو را واکاوی نمود که کم کاری یکی از این آفت های مهم در مسیر دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه عدالت‌خواهی باید از دیگر دغدغه‌های دانشجویان باشد، اظهار کرد: دانشجویان باید از لحاظ شخصیتی همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند یک روشنفکر تمام عیار، مسلمان و متدین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان دانشگاه نسبت به شهادت شهید محسن فخری زاده بی تفاوت بودند، بیان کرد: متاسفانه معدودی از دانشگاهیان وضعیت منفعلی درباره شهادت شهید محسن فخری گرفتند، ولی در مقابل به کرار دیده شده است که در اولین لحظات فوت یک هنرمند واکنش های بسیاری از خود نشان می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha