جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوز/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اساسی ترین و ضروری‌ترین رسالت روحانیت انقلابی بودن است؛ انقلابی بودن و بصیرت داشتن روحانیت همیشه او را از انحراف نگاه داشته و در بزنگاه‌ها و هنگام نیاز آنها را به میدان آورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، ششمین جلسه شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی حوزه علمیه امام صادق(ع) گچساران برگزار شد. 

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان مطالبی پیرامون رسالت حوزه علمیه و روحانیت پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: یکی از اولین وظایف روحانیت و اساسی‌ترین وظیفه‎ای که بر دوش عالمان دین قرار گرفته، فهم دین و ارزش‎های دینی است.

وی افزود: حوزه‎های علمیه از ابتدا تاکنون مرکز دین پژوهی و تحقیق درباره دین و ارزش‎های دینی و تفقه در دین، بوده و با عزمی راسخ و بیش از پیش در این راه قدم بر می‌دارد و لازمه این امر توجه ویژه به مسئله پژوهش در حوزه های علمیه است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت، دفاع از دین و پاسخگویی به شبهات و جلوگیری از انحرافات است‌. 

این استاد حوزه‌های علمیه بیان داشت: امروزه با شرایط بوجود آمده جامعه خصوصا جوانان پاک فطرت ما در معرض انواع شبهات و انحرافات هستند و گرایش روزافزون به سمت رسانه‌های جمعی، سنگینی این بار را بر دوش روحانیت بیش از پیش خواهد کرد. 

وی گفت: رسالت دیگر روحانیت مردمی بودن و همراهی و توجه به اقشار مختلف جامعه و از جنس مردم بودن روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه صدای رسای محرومان بوده و در سختی‎ها و مشکلات بدون چشم داشت در مسیر خدمت خالصانه قدم برداشته است که در این ایام حضور پر رنگشان در نقش های مختلف را شاهد بودیم و این باید ادامه پیدا کند و تقویت و حمایت شود.

وی تصریح کرد: یکی از اساسی ترین و ضروری‌ترین رسالت روحانیت انقلابی بودن است؛ انقلابی بودن و بصیرت داشتن روحانیت همیشه او را از انحراف نگاه داشته و در بزنگاه‌ها و هنگام نیاز آنها را به میدان آورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha