سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید نصیر حسینی:

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجوی فهیم و انقلابی هرگز پیاده ‌نظام جریان‌های سیاسی نمی‌شود و مطالبه‌گری را سرلوحه امور قرار می‌دهد، افزود: در سال‌های اخیر مطالبه‌گری دانشجویان در زمینه‌های مختلف بسیار کارساز و ثمربخش بوده که بسیاری گره‌ها از این مسیر باز شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، حجت‌الاسلام و والمسلمین سید نصیر حسینی در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو سالروز شهادت شهیدان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت رضوی، با اشاره به حادثه تاریخی این روز در سال ۳۲ اظهار کرد: دانشجوی متعهد و مسلمان ایران اسلامی در سخت‌ترین دوران که رژیم استبدادی پهلوی نه تنها حاکم بر ایران بلکه ژاندارم بلامنازع منطقه بود، در مقابل استکبار جهانی و استبداد داخلی قد علم کرد و در این راه خون پاک آن‌ها بر زمین ریخته شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهادت بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت رضوی موجب شد تا مقدمات نهضت به رهبری امام بهتر و بیشتر آماده شود و بی‌شک این روز بزرگ در تقویم نهضت اسلامی روزی جاودانه و اثربخش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش دانشجویان در کنار روحانیت در پیروزی انقلاب و خون‌های پاک دیگری که از دانشجویان متعهد و انقلابی در این راه بر زمین ریخته شد تصریح کرد: دانشجوی متعهد و انقلابی چه در مبارزات پیش از انقلاب و چه در دوره مبارزات منجر به پیروزی در سال ۵۷ و چه در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرین بود و امروز بیشتر دستاوردهای علمی را مرهون همت و مجاهدت علمی دانشجویان آن روز و اساتید و دانشمندان امروز هستیم که نمونه بارز آن فخر دانشمندان شهید ایران زمین شهید محسن فخری‌زاده است.

حسینی با بیان اینکه دانشجوی فهیم و انقلابی هرگز پیاده ‌نظام جریان‌های سیاسی نمی‌شود و مطالبه‌گری را سرلوحه امور قرار می‌دهد، افزود: در سال‌های اخیر مطالبه‌گری دانشجویان در زمینه‌های مختلف بسیار کارساز و ثمربخش بوده که بسیاری گره‌ها از این مسیر باز شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استانی که با این همه ظرفیت و استعداد طبیعی و انسانی هنوز انگ محرومیت بر پیشانی آن نقش بسته از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انتظار می‌رود تا با حضور در مسیر علمی و پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و وابستگی صرف جناحی با بینش علمی و دانشگاهی برای ساخت و توسعه استان و عبور از محرومیت‌ها تلاش مجاهدانه داشته باشند.

وی گفت: دانشجو باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد و پرهیز از سیاسی کاری به معنای عدم ورود به حوزه سیاسی نیست، بلکه دانشجو باید مستقل و آزاداندیش در حوزه سیاسی هوشمندانه حرکت کرده و به موازات آن در حوزه علمی و پژوهشی نیز فعال باشد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha