جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی به استان برلزوم هم اندیشی همه مسئولان و نمایندگان جهت استفاده هر چه بهتر و بیشتر از این سفر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از یاسوج، حجت الاسلام و المسلیمن سید نصیر حسینی، امروز در جمع برخی مسئولان متولی تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درایت حکیمانه مقام معظم رهبری در روزهای سخت کرونایی، اظهار کرد: معظم‌له برای همه مشکلات نسخه شفابخش دارند و در این برهه که ویروس مرگبار کرونا بسیاری از کسب و کارها را با رکود مواجه کرده کمک‌های مومنانه تدبیر شده از سوی رهبر معظم انقلاب راهکاری بسیار مناسب و راهگشا جهت کمک و دستگیری از محرمان و مستضعفان جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه لازم است تا جای ممکن از رکود در فضای کسب و کار جلوگیری شود و مسئولان تدبیری بیندیشند که در بحبوحه هجوم این ویروس مرگبار کمترین آسیب به تولید و اشتغال وارد شود، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات استان ما در راستای کمک به قشر محروم و مستضعف این است که شبکه ساماندهی شده و منظم و به عبارتی لیست کاملی از افراد محروم و مستضعف و آسیب‌دیده که زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارد در استان وجود نداشته و همین موجب سختی کار در توزیع بهینه و به موقع کمک‌ها می‌شوند.

 حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با درخواست از دستگاه‌ها و نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همچنین سپاه فتح برای کمک به ساماندهی و تهیه لیست کامل و جامع از خانوارهای نیازمند، خاطرنشان کرد: کمک‌های مومنانه باید هدفمند و در چارچوب برنامه باشد تا بسته‌های حمایتی و کمک‌های مومنانه شامل حال آن دسته افرادی شود که زیر پوشش هیچ نهاد و دستگاهی نبوده و شغلی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی به استان و لزوم هم اندیشی همه مسئولان و نمایندگان جهت استفاده هر چه بهتر و بیشتر از  این سفر، خاطرنشان کرد: نباید درخواست‌های کوچک، فردی، منطقه‌ای و محلی موجب شود تا نتوانیم از رهگذر این سفر برای توسعه استان گامی برداریم.

وی با بیان اینکه برای توسعه استان باید طرح‌های بزرگ، مهم و اولویت‌دار در دستور کار قرار دهیم افزود: در سفر دکتر قالیباف به استان باید سه تا 4 طرح و پروژه بزرگ و ویژه در مناطق مختلف پیشنهاد داده شود و این گونه از منافع سفر به خوبی منتفع شویم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد سپس از رکود برخی پروژه‌ها و کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در استان گلایه کرد و گفت: باید هر چه زودتر تکلیف چنین واحدهایی مشخص شود و ما نیز به جد پیگیر چنین مشکلی هستیم.

وی  با ابراز گلایه از اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها سهم استان پرداخت نمی‌شود، اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های مرکزی همچون ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان گاه سهم خود را برای اجرای پروژه‌ها اختصاص داده‌اند، اما سهم استان اختصاص داده نشده که همین موجب رکود در پروژه‌ها و برگشت خوردن اعتبارات کشوری می‌شود که استان را از قافله توسعه باز می‌دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha