پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/امام جمعه یاسوج گفت: حوزه و دانشگاه دو بال و پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در پیام جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سوره لقمان آیه ۳۳ از این سوره مبارکه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ای مردم حلال و حرام را رعایت کنید، واجبات خدا را ا انجام دهید و از محرمات پرهیز کنید و بترسید از روزی که نه پدری می‌تواند مکافات عمل فرزند را بپذیرد و نه فرزند می‌تواند مکافات عمل پدر را بپذیرد. روز قیامت روز پاسخگویی به اعمال و اندیشه هاست و آن روز فرا خواهد رسید.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: هوسرانی در دنیا انسان را از مسیر انسانیت و اطاعت از خدا خارج می کند؛ منظور این نیست که انسان دنبال زندگی و رزق و روزی نرود، بلکه باید زحمت کشید، اما قوانین خدا را هم رعایت کرد. امیرمومنان(ع) می‌فرماید دنیا تواماً زشتی و زیبایی‌ها را جلوی چشم انسان آورده است و خوبی و بدی را به وضوح نشان می‌دهد، به شرطی که انسان دنیا را به خوبی بفهمد و گرفتار ظواهر آن نشود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از پیام جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: سخن‌چینی بدترین رفتار و اعمال است و هنگامی بدتر می شود که فرد سخن چین ادعای مسلمانی و شیعه بودن هم داشته باشد. خیلی از درگیری‌ها به خاطر همین سخن چینی است.

حسینی در ادامه به ارتحال عالم ربانی آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین اشاره کرد و گفت:  ایشان شخصیت برجسته نظام، یار امام و انقلاب، ولایتمدار و از اساتید بزرگ حوزه بود که سال ها رئیس قوه قضائیه و عضو فقهای شورای نگهبان بود و با شجاعت و جسارت  از انقلاب و ولایت فقیه دفاع می‌کرد. چنین شخصیتی کم نظیر است.

وی به ۲۷ آذر روز جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی اشاره کرد و گفت: تا تفکر آمریکایی و وهابی در دنیا هست، ظلم و ستم وجود دارد. امروز داعش و تکفیری ها از نظر فکر و اندیشه توسط وهابی‌ها تغذیه شده و از نظر مالی توسط استکبار جهانی حمایت می‌شوند و مسئولان آمریکایی اعتراف کردند که داعش  را ما به وجود آوردیم.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: تا استکبار و تفکر وهابی هست، افراطی گری هم وجود دارد. خشونتی که در دنیا می‌بینیم ریشه آن در آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌هاست؛ تفکر صهیونیستی تفکری افراطی و خشونت گراست و دیدیم که دست صهیونیست‌ها در شهادت شهید دانشمند ما فخری‌زاده مشهود بود.

وی با یادی از شهید آیت‌الله مفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال و پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شوند. این دو پایگاه مهم در کنار هم قرار گرفتند و برای پیشرفت انقلاب زحمت کشیدند، البته دشمن هم از همان ابتدا برای جدایی میان این دو پایگاه تلاش کرده است که تاکنون موفق نشده است.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: وقتی امام(ره) قیام کرد حوزه و دانشگاه به میدان آمدند و دیدیم که دوران ذلت و خفت پایان یافت و دوران عزت و شکوفایی آغاز شد و به برکت نظام و حضور مردم کمر استکبار و استعمار و ابهت آمریکا شکسته شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha