جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اگر حوزه در کنار تحصیل و تدریس، تحقیق و پژوهش نداشته باشد، رشد علمی نخواهد کرد و تولیداتی که در شان حوزه باشد شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری<< حوزه>> از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در دیدار مسئولان حوزوی به مناسبت هفته پژوهش، با گرامیداشت این هفته اظهار کرد:  پژوهش از پایه‌های رشد و بالندگی حوزه و طلاب است و باعث می‌شود اهداف طلبه و حوزه در علم محقق شود و در علوم حوزوی تحول ایجاد کند. اگر حوزه در کنار تحصیل و تدریس، تحقیق و پژوهش نداشته باشد، رشد علمی نخواهد کرد و تولیداتی که در شان حوزه باشد شکل نمی‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علمی که بر اساس پژوهش شکل گیرد موجب افزایش اثرگذاری می‌شود، افزود: در حوزه‌ها یک بخش مربوط به تربیت طلاب و مبلغ است و بخش دیگر تولید محتوا و اثر بوده که منجر به بالندگی می شود.
وی عنوان کرد: متون سابق بسیار سخت بود، اما اکنون تولیدات و آثار متعددی در دسترس قرار داشته و امکان تحقیق و پژوهش را به طلاب می‌دهد و خوشبختانه مشکلات گذشته وجود ندارد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در خود حوزه از این تحقیقات استفاده می شود و بخشی از آن در جامعه موجب رفع مشکلات می‌شود، افزود: امروز پژوهش به حوزه‌ها رونق داده است و حوزه در موضوعات متعدد و تولید آثار در حال پیشی گرفتن از سایر مراکز علمی است.
حسینی با تاکید بر توجه به امر پژوهش در حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: معاونت پژوهشی در حوزه ایجاد شده و نگاه به امر تحقیق و پژوهش بسیار بیشتر شده و باید از طلاب جوان این موضوع بیش از پیش مطالبه شود تا این عرصه دچار رکود و سکون نشود، چرا که طلاب پژوهشگر در علوم مختلف حوزوی قوی و با بنیه تربیت می‌شوند.
حجت‌الاسلام بهشت، مدیر مدرسه علمیه یاسوج هم در این  دیدار با تبریک هفته پژوهش، گفت: در کنار آموزش توجه خاصی به حوزه پژوهش شده است.
وی با بیان اینکه ۵ نمره هر درس به پژوهش اختصاص یافته است، افزود: در این زمینه هم آثاری تالیف شده و کتاب اساس الصول توسط حجت‌الاسلام بهشت تدوین شده است.
بهشت ادامه داد: ۱۳۰ مقاله پژوهشی توسط طلاب جمع‌آوری شد که ۹ مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.
گفتنی است در پایان این نشست از طلاب پژوهشگر برتر با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha