جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه

حوزه/ اظهارات درباره شادی مردم در حالی است که طی ۷ سال گذشته بر اثر سیاست های مبتنی بر اعتماد به غرب سفره مردم به شدت کوچک تر شده، افزایش قیمت دلار و نرخ ارز به مرز ۱۰ برابر رسیده، انفجار ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن یکی دیگر از مشکلات است، سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان از عمده ترین مشکلات معیشتی ملت محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی، گفت: فرهنگ ظلم پذیری از سوی دشمنان در حال ترویج است، ولی ما با اندیشه حسینی که داریم باید به دنبال ملغی کردن فرهنگ یزیدی و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی باشیم و با غیرت دینی این مهم را اجرایی کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آیت الله یزدی یکی از عالمان پارسا، مجتهد و یار صدیق امامین انقلاب بود، اظهار کرد: خدمات ارزشمند و عمر پر برکت آن بزرگوار در سنگرهای گوناگون و در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی در دفاع از دین و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران سپری شد.
 

امام جمعه لنده در ادامه به ترور شهید محسن فخری زاده  اشاره کرد و گفت: عمل ننگین  ایادی استکبار، به سرکردگی صهیونیست ها و دشمن قسم خورده ایران (آمریکا) و سپر محافظشان، حکومت آل سعود صورت گرفت که قطعاً این اقدام پاسخی قاطع در پی خواهد داشت و به این مهم توجه کنیم تاخیر در اجرای انتقام سخت باعث دلسردی مردم نشود.

وی در ادامه افزود:  شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست و اما و اگر های زیادی در بحث بودجه ۱۴۰۰وجود دارد. مشکلات معیشتی مردم چندان مورد توجه قرار نگرفته است و سرفصل های بودجه ای آن باید مورد توجه قرار می گرفت، لذا تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که مشکلات معیشتی در بودجه سال آینده کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

گرانی جایی برای خوشحالی مردم نگذاشته است

حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه ۲۷ آذر مصادف است با شهادت شهید دکتر مفتح و نامگذاری این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت بی‌بدیل برای نظام اسلامی است؛ از چیزهایی که امام راحل روی آن تاکید داشتند همین وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه موقت چرام، گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ترکیبی است که اگر به درستی زوایای آن شناخته شود هم برای کشور و هم برای آینده بسیار مفید و با برکت است؛ از برکات این وحدت می توان به نزدیک شدن دانشگاه به ارزش های دینی و آگاهی حوزه از جدیدترین پیشرفت های علمی و شکست نقشه های دشمن و سازندگی و رفع نیازهای جامعه بشری اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر ریاست جمهور در هیئت دولت اشاره کرد و متذکر شد: افزایش ۳۱۴ درصدی قیمت اقلام و مایحتاج اولیه مردم جایی برای خنده و خوشحالی ملت نگذاشته است، این اظهارات درباره شادی مردم در حالی است که طی ۷ سال گذشته بر اثر سیاست های مبتنی بر اعتماد به غرب سفره مردم به شدت کوچک تر شده، افزایش قیمت دلار و نرخ ارز به مرز ۱۰ برابر رسیده است، انفجار ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن یکی دیگر از مشکلات است، سقوط قدرت خرید کارگران و کارمندان از عمده ترین مشکلات معیشتی ملت محسوب می شود.

وحدت رمز پیروزی ملت ایران است

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی هم در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح را از مناسبت‌های هفته پیش‌ رو اعلام کرد و گفت: این روز بنا به اهمیت به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است.

امام جمعه موقت دهدشت اظهار کرد: شهید مفتح یک روحانی روشنفکر و روشنگری بود که در نهضت ملت ایران به رهبری امام به عنوان نیروی موثر اقدامات ارزشمندی انجام داد.

 تقوی، وحدت را از ضروریات دین اسلام دانست و بیان کرد: اگر ۴۰ سال هست که توانستیم انقلابمان را حفظ و دشمن را ذلیل کنیم، به خاطر این است که ملت ایران وحدت را سرلوحه کار خودشان قرار داده بودند و با این وحدت رمز پیروزی را این ملت ایران توانستند حفظ بکنند.

 وی ادامه داد: کسانی که پیرو پیامبر(ص) و ولایت فقیه‌اند مسیرشان باید وحدت باشد.

امام جمعه موقت دهدشت به هفته پژوهش هم اشاره کرد و گفت: پژوهش از نیازهای یک جامعه موفق است؛ انسان‌هایی که می‌خواهند در برابر دشمن مقاومت کنند و تحت ستم دشمن نباشند، پژوهش محوری را در اولویت قرار دهند.

طرح اقدام راهبردی مجلس، کمک به دولت است

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوق با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده، اظهار داشت: ترور دانشمند هسته‌ای نشان دهنده خوی وحشی‌گری دشمنان انسانیت و انقلاب است، وقتی که از پیشرفت‌های انقلاب عاجز شدند دست به ترور زدند.

امام جمعه سوق با بیان اینکه مسئولان ما انتقام سخت را از دشمنان خواهد گرفتد، ادامه داد: در قطعی بودن مجازات آمران و عاملان این جنایت هیچکس نمی‌تواند تردید کند، اما پاسخ مناسب به دشمن یا همان سیلی سخت باید در یک بازه زمانی نزدیک انجام شود.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: برخی‌ متأسفانه می‌گویند اقدام متقابل در این زمان انجام نشود، بگذارید بعد از رفتن ترامپ! بعد ممکن است بگویند که بایدن این جنایت را محکوم کرده و دیگر نیازی به انتقام نیست. این تأخیر فرصت‌سوزی است.

امام جمعه سوق تصریح کرد: تاخیر در اقدام متقابل باعث می‌شود که دشمن جرأت کند ترورهای دیگری را انجام دهد. بعد از انتقام سخت ایران بر پیکره نحس صهیونیست‌ها در زمان و مکان مناسب، هنوز انتقام سخت باقی می‌ماند و آن اخراج زبونانه آمریکا از منطقه است .

خطیب نماز جمعه سوق تأکید کرد: هر گونه کمک تبلیغاتی، مستشاری، دفاعی و نظامی و مردم یمن برای تسریع در پیروزی بر رژیم آل سعود و امارات موجب تسریع در اخراج آمریکا از منطقه و سرعت گیری زوال رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد شد.

وی در ادامه اقدام مجلس در مورد اقدام متقابل و کاهش تعهدات در صورت عمل نکردن به برجام را انقلابی خواند و گفت: این اقدام متاسفانه با واکنش برخی دولتمردان مواجه شده و آن را با جمله «هول کردن» خطاب قرار دادند.

کیانی‌اصل با بیان اینکه در حالی طرح را هول‌انگیز و عجول می‌دانند که نزدیک به ۵ ماه روی آن بحث شده است، افزود: مخالفان تصویب این طرح می‌گویند این طرح بهانه به دست آمریکا و اروپا می دهد و آنها را به سمت اجماع علیه ایران و تشدید تحریم ها سوق می‌دهد، در حالی که این طرح هم دست دولت را بازتر می‌کند و هم برگ برنده را روی میز دولت قرار می‌دهد تا جایی که دکتر ظریف به همین قانون استناد کرده و شرط  عدم اجرای مصوبه را بازگشت اروپا و آمریکا و اجرای تعهداتشان دانسته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها به جریان نفوذ اشاره کردند و فرمودند مراقب جریان نفوذ باشید نفوذی‌هایی که مأموریت آنها انفجار تخریب و ترور است و نفوذی‌هایی که دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن هستند.

 کیانی‌اصل تصریح کرد: امروز بعد از شهادت شهید فخری‌زاده عده ای دقیقا همان اظهارات و خواسته‌های که دشمنان رسما اعلام کرده با زبان و قلم می‌آورند و می‌گویند نباید انتقام بگیریم، باید خویشتن‌داری کنیم صبر کنیم تا بایدن بیاید و مذاکر کنیم.

امام جمعه سوق گفت: شناسایی افراد نفوذی دشوار نیست، آنها به فارسی حرف می‌زنند، ولی به عبری عمل می‌کنند.

مواظب نفوذی‌ها باشید

حجت‌الاسلام راوند، امام جمعه دیشموک نیز با اشاره به پیام رهبری در خصوص شهید دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور، عنوان کرد: مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده  این شهید برجسته قطعی است، اما باید متناسب با پاسخ کوبنده و سیلی محکمی در آینده نزدیک باشد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

خطیب نماز جمعه دیشموک ادامه داد: پاسخ مناسب و سیلی محکم باید در همین نزدیک اتفاق بیفتد و گرنه موکول کردن آن به آینده جزء فرصت‌سوزی است و تاخیر در مجازات شهید فخری‌زادی باعث ناامیدی مردم می‌شوند و آمادگی روحی انتقامجویان از دست داده می‌شود.

وی ادامه داد: انتقام شهید فخری‌زاده در اسرع وقت سیلی محکمی است به رژیم صهیونیسم غاصب و از طرف دیگر باعث خروج آمریکا از منطقه است.

خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه مسوولان باید مواظب نفوذی‌ها باشند عنوان کرد: نفوذی‌ها افرادی هستند که از یک طرف باعث تضعیف روحیه انقلابی  و جهادی در بین خودی‌ها هستند و از طرف دیگر باعث دوقطبی شدن جامعه اسلامی می شوند و از طرف دیگر با انقلابی بودن خود از همراهی و همیاری با نظام و انقلاب بودن حرف می‌زنند.

راوند با اشاره به رحلت عالم مجاهد شیخ یزدی ضمن تسلیت به جامعه روحانیت، گفت: عالم مجاهد آیت الله یزدی تا آخرین روز زندگی خود از ولایت و رهبری به صراحت پیروی می‌کرد و در مقابل مخالفان ایستادگی می‌کرد.

خطیب نماز جمعه دیشموک با اشاره به کار خوب منابع طبیعی دیشموک در کشت گیاهان دارویی، گفت: زیر کشت بردن ۱۵۰ هکتار از منابع ملی برای کشت گیاهان دارویی یک کار خوب و طرح اشتغالزایی برای جوانان منطقه است.

وی گفت: از مردم می‌خواهم تا اختلافات و معارضات را کنار بگذارند تا کشت گیاهان دارویی در منطقه دیشموک ضمن رونق دادن کشت گیاهان دارویی در این منطقه باعث دلجویی مسوولان در این کار خیر شود.

این مسوول گفت: از مسئولان می‌خواهم با توجه به اینکه راه های روستایی منطقه دیشموک با بارش باران مسدود می‌شوند، تمهیدات لازم را برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha