شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی

حوزه/ حمید یزدی فرزند آیت الله یزدی در خصوص ویژگی های شخصیتی این عالم روحانی صحبت کرد و گفت: پدرم در خانواده حتی زمان هایی که مناصب مهم دولتی هم داشت، در کارهای منزل به مادر کمک می کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حمید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی که مهمان امروز برنامه «یه روز تازه» بود، درباره شخصیت پدر بزرگوار خود گفت: آیت الله یزدی از ابتدای نوجوانی به تحصیل علاقه مند بود، در یک مقطعی در اصفهان درس می خواند و بعد با شایستگی های اساتید در او کشف کرده بودند، به قم رفته و در حوزه علمیه قم به تحصیل ادامه داد.

وی افزود: در سن ۲۰ یا ۲۱ سالگی ازدواج کرد، یک آشنایی دور با مرحوم مادر ما داشت و به عبارتی غریبه نبود. قبل از انقلاب دائما در دایره مبارزات حضور داشت و همیشه مورد تعقیب ساواک یا شهربانی بود. به گونه ای که ما خیلی نمی توانستیم پدر را از نزدیک ببینیم. من در آن زمان ها ۱۵ ساله بودم و به خاطر دارم که ایشان دائما مورد تعقیب بودند و زندگی آرام به این معنا که کنار فرزندان یا خانواده باشند نداشتیم. همیشه معتقد بودند که باید با رژیم طاغوت مبارزه کرد. عاشق امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته ایشان بودند و به پیروی از مکتب امام وارد مبارزه با رژیم پهلوی شدند.

یزدی با بیان اینکه دائما پدر از این شهر به آن شهر تبعید می شدند اظهار کرد: در فرصت هایی ما هم نزد ایشان می رفتیم البته مادر و فرزندان کوچکتر از من همیشه همراهشان بودند. بعد از انقلاب هم آن آسایشی که همه خانواده دارند را ندیدیدم. زیرا مسئولیت و کارهای ایشان بیشتر شد که همه آن کارها را با عشق و علاقه انجام می دادند.
وی در خصوص ارتباط خود با مرحوم آیت الله یزدی گفت: ارتباط من و دیگر فرزندان با پدر علاوه بر رابطه پدر و فرزندی، بسیار صمیمانه و دوستانه بود. مادر مرحوم ما همیشه در مقاطع مختلف، در سختی ها و ملامت ها، وقتی پدر در زندان یا تبعید بودند، ایشان را همراهی می کردند و به عبارتی خانه به دوش بودند. بعد از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت، زیرا منزل ما در قم بود و پدر اکثرا به تهران می آمدند.

یزدی تصریح کرد: عشق پدر به حضرت امام(ره) توام با بینش و بصیرت بود. به خصوص در مسائل عرفانی و فلسفه از شاگردان برجسته ایشان و آیت الله بروجردی بودند. ایشان شجاع و بی پروا بودند اما شجاعتشان همراه با بصیرت بود. هر زمان که لازم بود بدون ترس وارد مسائل می شدند و حرف خود را بیان میکردند. یک نکته ای هم بگویم که در خانواده حتی زمان هایی که مناصب مهم دولتی هم داشتند، در کارهای منزل به مادر کمک می کردند و به نظرم آقایان باید از این شخصیت ها الگو بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: بنده به کار مرغداری مشغول هستم، دو برادر کوچکتر از قضات خوشنام هستند، برادر بزرگترم از زمان انقلاب به کشاورزی مشغول شده و خواهر هم در زمینه خاصی فعالیت ندارند.

گفتنی است " یه روز تازه " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha