سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به بصیرت و جریان شناسی حضرت زهرا(ص) گفت: حضرت زهرا(س) برای اینکه مردم را روشن کند در مسجد خطبه مفصلی خواند که مردم شروع به گریه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد شنبدی بوشهر، با تسلیت دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: یکی از یادگارهای حضرت زهرا(س) خطبه فدکیه است که کلمات آن منبع مهمی برای اسلام شناسی و پر از معارف الهی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در زمانی که فدک یک مزرعه بود بر اساس آیه شریفه قرآن، پیامیر اختیار آن را به دخترش داده بود.

وی با اشاره به دنیا پرستی و افراطیت در گروه یهود در زمان پیامبر اسلام(ص) گفت: این گروه مخالف این بود که پیامبر گروهی غیر از گروه یهود بیاید به همین جهت بعدها بر عهدی که با حضرت محمد(ص) بسته بودند نماندند و پیمان شکنی کردند.

حجت الاسلام خدری افزود: در طول تاریخ یک گروه افراطی از یهود حضور داشتند که در قرآن به دنیا پرستی آنها اشاره شده است، به طوری که هزار سال دوست دارند زنده باشند تا از این دنیا بخورند.

امام جمعه چغادک با اشاره به بصیرت و جریان شناسی حضرت زهرا(ص)، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) برای اینکه مردم را روشن کند در مسجد، خطبه مفصلی را خواندند و آنقدر این حرف ها تاثیرگذار بود که مردم شروع به گریه کردند.

حجت الاسلام خدری،  با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی تمام برای زنان و مردان جامعه است، گفت: این به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» داده شد. حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد و باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha