جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 939230
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
امام جماعت خوش قلب در ترکیه برای پرندگان لانه می‌سازد

حوزه/ یک امام جماعت در قسطمونی ترکیه، یک سرگرمی غیرمعمول دارد و با استفاده از قطعات چوب‌های تابوت‌های قدیمی، برای پرندگان لانه‌هایی می‌سازد تا در فصل سرما در امان باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک امام جماعت دوستدار حیوانات در ترکیه، تابوت های قدیمی را به لانه‌های پرندگان در ترکیه تبدیل می‌کند

نکمتین کورکماز که به عنوان امام جماعت در یک روستا در منطقه  شمالی استان قسطمونی در ترکیه خدمت می‌کند، دارای یک سرگرمی غیرمعمول است که کار او با عشق به حیوانات همراه شده است.

وی با استفاده از تکه‌های دور ریز، لانه‌های نگهداری از پرندگان می سازد. کورکماز همچنین مایل است صنعت خود را به سطح بالاتری برساند و ساخت خانه‌های چوبی برای گربه ها و سگ ها را نیز آغاز خواهد کرد.

طبق آیین های اسلامی ، تابوت ها فقط برای حمل اجساد به مکان‌های دفن استفاده می‌شوند و پس از آن دور ریخته می‌شوند. کورکماز ، که در مسجدی در روستای کاواکرن نزدیک منطقه چاتالزیتین کار می‌کند ، هنگامی که تابوت‌های بلااستفاده در انبار کنار مسجد انباشته شد، به این فکر افتاد. او با بریدن تکه‌هایی از تابوت و تکه تکه کردن  و رنگ‌آمیزی آن‌ها برای پرندگان در فصل سرما خانه می‌سازد و سپس این لانه‌های پرندگان را بر روی درختان اطراف مسجد آویزان می‌کند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: من بیش از سه سال پیش به امامت این مسجد منصوب شدم و تابوت ها از آن زمان در اینجا بودند. من اول به فکر دور ریختن آنها افتادم تا فضای اینجا را باز کنم. سپس ، متوجه تعداد زیادی پرنده در روستا شدم.

او افزود: زمستان نزدیک بود و آنها برای گرم شدن به مکانی نیاز داشتند. بنابراین ، من کار ساخت لانه‌ها را شروع کردم. و با قطعاتی که از دو تابوت توانستم ۸ لانه بسازم.

کورکماز گفت که دو هفته است وی لانه‌ها را برپا کرده و پرندگان به خانه‌های جدید خود عادت کرده‌اند زیرا کورکماز برای آنها غذا نیز می‌گذارد.

این امام جماعت خاطرنشان کرد که نمازگزاران  نیز این کار را دوست دارند. آنها  در مسجد به صدای آواز پرندگان گوش می‌دهند.

کورکماز می گوید در این دهکده تعداد زیادی سگ ولگرد نیز زندگی می‌کنند و او قصد دارد برای آنها سرپناهی درست کند. وی گفت: من به چوب بیشتری احتیاج دارم اما امیدوارم تاجران چوب در اینجا به من کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha