جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای فضای مجازی حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ در جهان غرب مقوله زن و خانواده  پیچیده و دارای مشکلات زیادی می باشد، غرب با نگاه غلطی به رویکرد زن و خانواده نگریسته است و حال آنکه گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان جامع و کلان به زن می باشد که این گفتمان لازم است به صورت مدام بازسازی و عرضه شود که در حقیقت این در درجه اول وظیفه حوزه و  نهادهای فرهنگی و فکری اجتماع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار خانم صدیق، مدیر کل بانوان استانداری قم و جمعی از مشاوران امور بانوان نهادهای استانی قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد گفت: مقوله زن در نگاه اسلامی یک مقوله راهبردی و برجسته است.

وی افزود: در حقیقت امام راحل(ره) یک رویکرد کلان و جامع و دقیق نسبت به زن داشتند و این نگاه امام خمینی(ره) برگرفته از قرآن کریم و سنت اهل بیت(ع) بود.

امام جمعه قم با اشاره به ایرادات اساسی نگاه غربی به مقوله زن خاطر نشان ساخت: در جهان غرب مقوله زن و خانواده  پیچیده و دارای مشکلات زیادی می باشد، غرب با نگاه غلطی به رویکرد زن و خانواده نگریسته است و حال آنکه گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان جامع و کلان به زن می باشد که این گفتمان لازم است به صورت مدام بازسازی و عرضه شود که در حقیقت این در درجه اول وظیفه حوزه و  نهادهای فرهنگی و فکری اجتماع است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: در این رقابت گفتمانی که بین انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در ایران با نگاه و گفتمان غربی وجود دارد یکی از مسائل مهم و کلیدی مقوله زن و خانواده است و خوشبختانه انقلاب اسلامی دارای گفتمان منطقی و جذابی است که لازم است به درستی تبیین شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولیت ها و کارها بدون حضور زن محقق نمی شود خاطر نشان ساخت: لازم است که برای این حضور ها یک مدل سازی دقیق و جامعی تعریف شود.

وی افزود: حوزه وقتی حوزه است که در جامعه آثار مثبتی از خود به جا بگذارد  و اگر این آثار مثبت در جامعه دیده نشد حتما یک اختلالی  وجود دارد که باید برطرف شود.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار سرکار خانم صدیق مدیر کل بانوان استانداری قم به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این نهاد پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha