سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اکرم اکشی

حوزه/ فعال سیاسی و کارشناس شبکه قدس ترکیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) به تنهایی یک ملت بود، گفت: انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران برای استکبار جهانی سیلی محکم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اکرم اکشی با بیان اینکه ملت عزیز ایران با رهبری مدبر مقابل استکبار جهانی مقاومت مقدس انجام می دهد و خداوند یار و یاور این این ملت است، اظهار کرد: ملت ایران به اذن پروردگار و با بهره‌مندی از رهبری، این انقلاب مقدس را به جایگاه مطلوبی رسانده است.


وی با اشاره به اینکه انقلاب مقدس ایران برای استکبار جهانی سیلی محکمی بود، تصریح کرد: مستکبرین جهانی نتیجه و قدرت انقلاب ایران را اینگونه تصور نمی‌کردند درحالی‌که مردم ایران قدرت انقلاب خود را از خداوند و رسول اکرم صلی الله علیه آله و اهل بیت علیهم السلام گرفتند.


فعال سیاسی و کارشناس شبکه قدس ترکیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فقط یک روحانی ساده و یا یک مجتهد، عارف، فیلسوف نبود چراکه انسان‌ها و روابط آن‌ها با یکدیگر را به خوبی می شناخت و از مهم ترین عواملی که انقلاب را به موفقیت‌ها رساند شناخت انسان‌ها بود.


وی از دیگر ویژه گی‌های امام خمینی(ره) را عمل به وظیفه دانست و گفت: امام در راهی که خداوند و رسولش نشان داده بودند بدون هیچ اهمالی حرکت کرد و او انسانی در تراز احادیث اهل‌بیت علیهم السلام و آیات قرآن کریم بود و به غیر از خداوند از هیچ شخصی نمی ترسید و در حقیقت انسان‌هایی که ترس از خداوند دارند از هیچ موجود دیگری نمی‌هراسند.


اکرم اکشی با تاکید بر اینکه روحیه شجاعت امام از دوران جوانی تا روزهای رحلت ایشان قابل مشاهده بود، مطرح کرد: به عنوان سوال وقتی برای حضرت امام موضوعی درباره آمریکا می‌گفتند امام در جواب می‌گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند که این سخن امام، فقط در حد یک حرف ساده نبود زیرا ایشان تکیه بر خداوند داشت و معنی لا حول ولا قوه الله بالله را به خوبی فهمیده بود و به خاطر همین روحیه ترس از غیر خداوند برای امام امری بیهوده بود و او صاحب قدرت اصلی را به خوبی می‌شناخت.


وی با تاکید بر اینکه امام خمینی به تنهایی یک امت بود، گفت: امام رهبر و امام مورد نیاز مردم در قرن ۲۰ بود و هیچ وقت از مسیر اجداد خود یعنی حضرت رسول صلی الله علیه و آله و حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و شهید کربلا امام حسین علیه السلام خارج نشد؛ امام در مسیری که آنها بیان کرده بودند به هیچ وجه کوتاه نیامد و این روحیه را برای همه انسانها نشان داد و با این رویکرد با کمک خداوند و یاری مردم ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.


این فعال سیاسی اضافه کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه طاها در آیه ۶۹ خطاب به حضرت موسی می فرماید که از ساحرهای فرعون نترس و کارهای ساحران فرعون فقط سحر است و امام خمینی(ره) نیز این حقیقت را به خوبی درک کرده بود و قدرت‌های استکبار جهانی یعنی آمریکا، اسرائیل و دیگر مستکبرین فقط در حد سحر و برای بزرگ نمایی مقابل دیدگان مردم است و امام به خوبی می‌دانست که قدرت اصلی در دست خداوند است.


خاطرنشان می‌شود، این گفت‌وگو از جمله محتواهای تولیدی اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت است که در مناسبت‌های مختلف با هدف ترویج آموزه‌های دینی و انقلابی به همت خادمان آستان تهیه و در بسترهای مجازی منعکس می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha