سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم ظهیری

حوزه/معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: رشد و تعالی زنان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از ثمره و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در جشن چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمار بی سوادی و بازماندگان از تحصیل در بین زنان بسیار بود و طبق آمارها بیش از ۴۰ درصد زنان بی سواد بودند این درحالیست که با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارتقای جایگاه علمی زنان و فراهم سازی زمینه تحصیل آنها هستیم.
وی افزود: آمارهایی از حضور چند ده میلیونی دختران و زنان در دانشگاه ها و در مدارس، تحصیل ۸۰ هزار نفر از بانوان در سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران و مراکز حوزوی و جامعه الزهرا(س)، تدریس اساتید بانوان در حوزه و دانشگاه نشانگر رشد علمی است.
این مقام حوزوی، ادامه داد: اکنون ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور زمینه علم آموزی و تحصیل بانوان را فراهم کرده است و روز به روز شاهد حضور چشم گیر این طلبه ها در گروه های علمی و رقابت در عرصه های ملی و بین اللملی هستیم نه تنها بانوان در بعد علمی به موفقیت دست یافتند بلکه در رقابت های سازنده و مثبت با مردان، در حوزه هنر، سینما، ورزش و عرصه های مدیریتی خوب نقش ایفا کردند.
وی تصریح کرد: هنوز در عرصه مدیریتی جای دارد تا از توان بانوان بهره مند شده و به سوی تعالی پیش برویم.
ظهیری با اشاره به فشارهای تهاجم فرهنگی و سیاه نمایی توسط غربی ها گفت: برخی ها به دنبال نشان دادن چهره خاکستری از انقلاب و عرصه رشد و توانمندی زنان هستند از این رو باید در این زمینه تلاش شود تا زمینه بروز استعداد زنان در تمام ابعاد فراهم شود.
وی ابراز داشت: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب الگوی پیشرفت اسلامی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است در صورتی که به آن پرداخته و عمل شود فضای رشد و کمال فراهم خواهد شد.
این مقام حوزوی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها تحول ایجاد کرد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی قوانین اصلاح، واکاوی و بازنگری شد و اکنون نظارت بر حسن اجرای آن و زمینه های رشد و شکوفایی ایجاد شده است.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: این دهه از انقلاب تثبیت کمال و افق روشن برای زنان خواهد بود.
وی با بیان اینکه کتاب صعود چهل ساله مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، براساس آمارهای بین المللی است گفت: این کتاب به ارائه آمارهایی از ارتقای وضعیت زنان، بهبود سلامت، رشد در زمینه علوم مختلف نانو، بیوتکنولوژی، انرژی هسته ای، ایجاد رشته های تخصصی پزشکی، بهداشت عمومی، ورزش و جوانان، افزایش سنّ امید پرداخته است.
ظهیری خاطر نشان کرد: در سال های اخیر دشمن اقدام به سیاهنمایی هایی در مقایسه با دهه آخر سلطنت پهلوی و پس از انقلاب دارد که امر شاید به سهل انگاری ما از ارائه نکردن آمارها و پیشرفت ها در عناوین مختلف برمی گردد.
وی بیان داشت: آنهایی که تاریخ را مطالعه کرده و یا در زمان انقلاب بوده اند شاهد دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف هستند که این امر باید برای آگاه سازی و بصیرت افزایی به همه مردم به ویژه نسل آینده عرضه شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha