جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرچم

حوزه / آیین رونمایی از پرچم مطهر آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر علیه السلام، با حضور نماینده لی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان پیرو تاکید آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خصوص تهیه پرچم اختصاصی برای  آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر علیه السلام، مسئولین آستان مقدس با همکاری طراح پرچم حرم های مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه (س)، اقدام به طراحی پرچم ویژه گنبد مطهر کردند که پس از تهیه با عطر حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام آغشته شد.

این پرچم که در سه رنگ مختلف سبز، مشکی و قرمز تهیه شده، در شب شهادت حضرت علی بن محمد باقر علیه السلام رونمایی شد.

مردم کاشان به نیاکان و بزرگان خود افتخار کنند

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم، به تقارن یوم الله ۲۲ بهمن و ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت سفیر ولایت علی بن امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: تقارن این دو مناسبت نشانه ای از بصیرت، حماسه و عرفان است.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) در دوره کوتاه امامت بر گسترش فرهنگ اسلام اصیل و استحکام معارف شیعی و ترویج و تبلیغ فرهنگ علوی تلاش فراونی کرد، افزود: حضرت در دوره امامت با به وجود آوردن نهضت فکری، علی بن محمد باقر(ع) ها را تربیت کرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه کاشان تنها شهری بود که فرهنگ دعوت امامت را به نمایش گذارد، گفت: مردم کاشان باید به نیاکان و بزرگان خود افتخار کنند که حضرت امام محمد باقر(ع) فرزندش علی بن باقر (ع) را برای امامت جمعه و تبلیغ دین به این خطه فرستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    البته بهتر بود خالق این اثر هم معرفی میشد استاد عباس صالحی قمصری