پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا فائق رستمی -نماینده کردستان در مجلس خبرگان

حوزه/ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین هر کسی که بنام اسلام به بیان اختلافات بین مذاهب اسلامی می پردازد عملا نه تنها نمی توان وی را در قالب امت اسلام تعریف کرد، بلکه باید وی را دشمن درجه یک مسلمین دانست.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان بیان داشت: دستان بسیاری در کارند که اجازه ندهند بین مذاهب اسلامی وحدت و تقریب صورت بگیرد.

امام جمعه سنندج بیان داشت:  این افراد و گروه ها به نوعی برای عملی کردن برنامه های خود از روش های بسیار پیچیده ای استفاده می کنند، لذا اینجاست که بصیرت و بینش دینی و سیاسی به کمک انسان می آید.

این عالم اهل سنت ادامه داد: بنابراین باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و در مسیر جریان های حاشیه دار قرار نگیریم، زیرا هدف این جریانات ایجاد یک نحله جدید در مقابل اسلام است که در قاموس آن نه شیعه معنا دارد و نه سنی و تنها هدف آنها عملی کردن نیات دشمنان می باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین هر کسی که بنام اسلام به بیان اختلافات بین مذاهب اسلامی می پردازد عملا نه تنها نمی توان وی را در قالب امت اسلام تعریف کرد، بلکه باید وی را دشمن درجه یک مسلمین دانست.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وحدت مثال زدنی بین  مذاهب اسلامی در کشور به ویژه در کردستان، گفت: خوشبختانه علیرغم هزینه های میلیارد دلاری دشمنان برای ایجاد دودستگی و نفاق در کشور به عینه می بینیم که برادران اهل سنت و اهل تشیع در ایران در کنار هم به صورت کاملا مسالمت آمیزی زندگی می کنند به گونه ای که تشخیص این دو از همدیگر محال است و این را باید یک موهبت و البته نتیجه بصیرت ملت ایران دانست.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: امیدواریم همواره این بصیرت و روحیه انقلابی در بین ملت ایران تداوم داشته باشد، زیرا تا زمانی که جامعه اسلامی از این صفات بهره مند باشند، هرگز دشمن نمی تواند توطئه نفاق و تفرقه را در کشورمان عملی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha