جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان به نگرانی آمریکا از سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی نگرانی دولت بایدن از انعقاد سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به خاطر از دست دادن منافع آمریکا در منطقه است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، ماه مبارک رمضان را بافضیلت ترین ماه ها دانست و گفت: ماه مبارک رمضان با خودش برکت، رحمت و مغفرت می آورد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ، ماه مبارک رمضان را ماه میهمانی خداوند متعال دانست و ادامه داد: گرچه درشرایط کرونایی عبادات جمعی مقدور نیست و حال و هوای گذشته تلاوت قرآن در مساجد و نمازهای جماعت یومیه و جمعه را نداریم، ولی به دلیل فراهم بودن عبادات فردی، نمازهای فردی در مساجد به شکل جماعت در کوتاهترین زمان ممکن برگزار شود.

وی به سند همکاری ۲۵ ساله همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور چین  توافق روسای جمهوری ایران و چین را برای یک روابط استراتژیک  ۲۵ ساله کاملا درست و حکمت آمیز توصیف فرمودند.

عضو خبرگان رهبری به نگرانی آمریکا از سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی نگرانی دولت بایدن از انعقاد سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به خاطر از دست دادن منافع آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: نگرانی آمریکا از تنظیم سند۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین نشان می دهد که منافع  مشترکی برای دو طرف مدنظرمی باشد، چرا که امام امت فرمود هر اقدامی از شما که مورد تعریف و تمجید غرب قرار گرفت از آن هراس داشته باشید و هر کار و موضوعی که مورد مخالفت غرب بود بر آن تاکید کنید و بدانید که اقدام خوبی است.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: واکنش غربی ها به این قرارداد برای دلسوزی مردم ایران نیست، بلکه نگران از دست دادن منافع خودشان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha