سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز روابط عمومی و هفته ارتباطات

حوزه/ مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: با توجه به حمله دشمنان به ارزش‌های اسلامی، حوزه علمیه خواهران و مسائل مربوط به بانوان، حضور نخبگان حوزوی در عرصه‌های فضای مجازی و رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، به مناسبت "روز جهانی روابط عمومی و هفته ارتباطات"، نشست مدیر و مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان با کارشناسان روابط عمومی مدارس علمیه این استان در سامانه سیما برگزار شد.

خانم قربانی نژاد در این نشست بیان کرد: حوزه‌ علمیه خواهران، مهمترین قطب فرهنگ ساز در مسیر تمدن سازی اسلامی است که مدیریت خواهران با تربیت زنان عالمه و فرهیخته؛ در بعد انسان‌سازی قرآن گونه، نقش بی بدیلی دارد.

وی افزود: رسانه به عنوان ابزاری موثر و کارآمد در عصر ارتباطات و اطلاعات؛ از اهمیت بسزایی در به تصویر کشیدن این پدیده عظیم به دنیای شرق و غرب دارد.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می توانند افکار فعال و پرسشگر جامعه را به منبع جوشان حقیقت و وحی متصل کنند و دل و جان آدمی را در روزگار سلیقه ها و عادت‌های الحادی؛ تا عمق باورمندی و یکتاگزینی صیقل دهند.

قربانی نژاد با بیان اینکه در دنیای کنونی ذائقه جوانان و آحاد جامعه براساس تحولات اجتماعی و تکنولوژی‌های علمی جدید تغییر کرده است، گفت: آنچه که می‌تواند این ذائقه را درک نموده و در مسیر دینداری و دینمداری جهت دهد، استفاده از ابزارهای هنری جدید است.

وی اظهار کرد: مغرضان و دشمنان، منافذ و گذرگاه‌های ورود را خالی نگذاشته و از هر سو به دین مبین اسلام، حوزه علمیه خواهران و به ویژه مسائل مربوط به بانوان چنگی زده و نقشه‌ها در سر می پرورانند که در این مقطع، حضور نخبگان حوزوی در عرصه فضای مجازی و رسانه های جمعیِ دیداری و شنیداری بیش از هر زمان دیگری بروز و ظهور پیدا می‌کند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان اضافه کرد: نخبگان حوزوی می‌توانند با محتوایی برخواسته از بطن دین غنی اسلام، ابزار عقل و خردورزی را با فضای نوظهور اما قدرتمند هنر و رسانه، آمیخته نمایند تا نقش‌آفرینی بانوان طلبه عالمه و فرهیخته، چهره نمایان کند.

قربانی نژاد، حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) را از بانوان طلایه‌دار اسلام خواند که به فراخور ظرفیت زمانی، علم و خطابه‌های آتشین خود را رسانه‌ای قرار دادند که با گذشت نسل‌ها و قرن‌ها خاموش نشد تا جهل کشنده جان آدمی را در وادی سلامت و بیداری رهنمون سازد.

وی بر فراگیری سواد رسانه‌ای و مخاطب‌شناسی در تولید محتواها تاکید کرد و افزود: باید در فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی و رسانه ای نوع‌آوری داشت و محتوای ناب اسلامی را با استفاده از ابزار هنر و فنون جدید آمیخته کرد تا تاثیرگذاری مطلوبی صورت پذیرد.

این مبلغ حوزوی، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی رسانه‌ایِ نخبگانی و محتوامحورکردن فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی و رسانه‌ای مدارس علمیه خواهران متناسب با نیاز جامعه با پاسخگویی به شبهات، گفت: رسانه حوزه خواهران می تواند بر اساس علمیت، عقل گرایی و خردورزی و آمیخته با هنر و علوم روز، نقش محوری خود را به منصه ظهور رساند.

 قربانی نژاد، محتوای ناب اسلام محمدی(ص) را رسانه ای جاودان در همیشه تاریخ خواند و با اشاره به برنامه های جدید روابط عمومی در سال ۱۴۰۰، از زحمات همکاران روابط عمومی که با روحیه‌ای جهادی و تلاشی خستگی ناپذیر در راه معرفی دستاوردها و فعالیت‌های مدرسه خود تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه، هر یک از کارشناسان روابط عمومی مدارس به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha