یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه ما با هر رأی می توانیم جامعه را سمت پیشرفت و تعالی مطلوب هدایت کنیم، گفت: هر فردی براساس جایگاه، علم و توانایی خود در صحنه حاضر باشد تا هم در جهت تقویت انقلاب و نظام اسلامی گام بردارد و هم نقشه های دشمنان را ناکام کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در ویژه برنامه در سوگ امام جماران که در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از طریق لایو مراسم حوزه های علمیه خواهران پخش شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های رهبران آنها توکل و تکیه آنها بر خداوند متعال است.

وی با اشاره به آیه قرآن که خداوند فرموده است «ما به پیامبران و مؤمنین سکون وآرامش دادیم و نگذاشتیم ترس در دل آنها راه پیدا کند»، افزود: امام خمینی(ره) هم می فرمودند من در طول عمرم به جز خداوند از چیزی نترسیدم و حتی این مسئله را زمانی که ساواک ایشان را از قم به تهران منتقل می کرد فرموده بودند که من از آنها نمی ترسیدم ولی آنها از من ترسیده بودند و من دلداری شان می دادم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، توحید، ولایت، فضیلت گرایی و تکلیف گرایی را از راهبردهای مهم در زندگی انسان برشمرد و ادامه داد: مجموعه این راهبردها افراد را تبدیل به یک انسان مسئولیت پذیر می کند.

وی با بیان این که اگر جامعه ای رهبری الهی(توحید) را بپذیرد از شرک و طاغوت دور خواهد شد و در مسیر ولایت خدا، پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع) و در زمان غیبت امام، ولایت نائب امام یعنی فقیه جامع الشرایط قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: جامعه ای که ولایت مدار و اسلامی باشد با فساد، طاغوت و ظلم مبارزه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: دنیا وقتی می تواند به سمت فضائل اخلاقی حرکت کند و انسان ها وقتی می توانند در مقیاس جهانی به تکامل برسند که ضد طاغوت و استکبار باشند و موانع این مسیر را برطرف کنند.

وی با بیان این که یکی از مصداق های ضد طاغوت حرکت در مسیر ولایت و عمل به تکلیف است، بیان داشت: امروز ما باید طبق فرمایشات ولی فقیه زمان و رهبر جامعه اسلامی به تکلیف عمل کنیم و با حضور پرشور در انتخابات، سرنوشت خود را به نحو احسن رقم بزنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ما باید به کسی رأی دهیم که اعتقاد او به توحید، ولایت، معادباوری و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) قوی تر است و دارای فضائل اخلاقی و رفتاری است.

وی با تأکید بر این که ما با هر رأی می توانیم جامعه را سمت پیشرفت و تعالی مطلوب هدایت کنیم، افزود: هر فردی براساس جایگاه، علم و توانایی خود در صحنه حاضر باشد تا هم در جهت تقویت انقلاب و نظام اسلامی گام بردارد و هم نقشه های دشمنان را ناکام کند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ادامه داد: شرکت در انتخابات موجب نصرت دین می شود و اگر دین خدا را نصرت کردیم، خدا نیز ما را نصرت خواهد کرد.

وی با بیان این که انتخابات تکلیف و وظیفه است و از آنجایی که همه ما مسئول آفریده شده ایم باید به این تکلیف عمل کنیم، اظهار داشت: اگر به مسئولیت خود عمل کردیم پیروز خواهیم شد و مصداق بارز این پیروزی امام خمینی(ره) است که با عمل به تکلیف و یاری دین خدا پیروز و ماندگار شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان به آیه ۵۶ سوره مائده اشاره کرد که خداوند می فرماید «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ؛ و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است» و گفت: اگر ما حزب خداوند شویم، یقینا پیروز خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha