یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غلامحسین اسماعیلی

حوزه/ سخنگوی قوه قضائیه در نشست مجازی «ره بر» گفت: با تاکید رهبر فرزانه، شتاب و شدت تحولات در قوه قضائیه باید با نفس جدید افزون شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست مجازی «ره بر» با موضوع تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه همزمان با هفتم تیرماه برگزار شد، با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از خدمات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: رهبر انقلاب فعالیت دو ساله حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را جهادی عنوان کرده و تاکید داشتند سرعتی خوبی که این دو سال و اندی انجام شده باید با نفس جدید توام شود، بخشی از مسیر پیموده شده است اما مسیر طولانی است و باید شتاب حرکت افزون شود.

در این نشست که به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد برگزار شد، اسماعیلی گفت: در این دیدار ارزشمند رهبر فرزانه محورهای بسیار مهمی را بیان کرده و رهنمودهای کارسازی داشتند ایشان تجلیل از شخصیت شهید مظلوم حجت الاسلام و المسلمین بهشتی را در قالب ادبیاتی چون عالم متفکر، مرد انقلابی، پرتلاش، پرهیزکار و متشرع داشتند و از ایشان به عنوان یکی از ارکان تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی یاد کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار گفت: ایشان علاوه بر دستاوردها و خدمات این قوه اشاره کوتاهی هم به نواقص داشتند و ادامه مسیر را به خوبی برای رئیس جدید قوه قضائیه و همه مدیران و دست اندرکاران بیان کردند.

نکته اول استمرار رویکرد تحولی قوه قضائیه بود. نکته بعد مورد اشاره ایشان به روزکردن سند تدوین شده بود که باید با توجه به اقتضائات زمان و تحولات این سند روزآمد شود.

محور بعدی موضوع حقوق عامه بود؛ وی در فرمایشات خود نمونه ای از اقدامات را نام بردند و مورد تحسین قرار دادند مانند آن چه در حمایت از تولید ملی و کارخانجات و... انجام شده بود اما برخی از مصادیق احیای حقوق عامه مانند حوزه سلامت ،آموزش، محیط زیست و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر را نیز مورد تاکید قرار دادند.

وی محور دیگر رهنمودهای ایشان را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: البته در این حوزه ابتدا باید با پیشگیری و از بین بردن بسترهای فسادزا و خشکاندن سرچشمه های فساد، در جامعه فسادی روی ندهد و یافته های قوه قضائیه در حوزه برخوردی با مفسدین و آنچه به دست آمده است می تواند در اختیار بخش های مختلف اجرایی کشور قرار بگیرد تا متولیان اجرا در حوزه های مختلف زمینه های فساد را از بین ببرند و در همین راستا یافته های بازرسی کل کشور از هر یک از دستگاه ها برای بررسی چالش ها و راه کارها و...به عنوان هدیه در اختیار مدیران قرار می گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha