سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علامه حسن زاده آملی

حوزه/ در پی ارتحال عالم ربانی، حضرت علامه حسن زاده آملی، بزرگان حوزوی استان همدان در پیام های جداگانه ای ارتحال عالم ذوالفنون را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در پی ارتحال عالم ربانی، علامه حسن زاده آملی، علمای استان همدان در پیام های جداگانه ای ارتحال عالم ذوالفنون را به ساحت قدسی حضرت بقیه الله‌الاعظم (ارواحنا له الفدا)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت شریف، شاگردان و سایر علاقمندان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

پیام تسلیت آیت الله موسوی اصفهانی:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال ملکوتی عالم ذوالفنون فقیه فیلسوف و عارف توحیدی آیت الله حسن زاده آملی را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، مراجع معظم تقلید حفظهم الله و همه دوستداران و ارادتمندان ایشان خاصه مردم غیور آمل تسلیت عرض می‌نماییم.

این عالم برجسته الگویی تمام عیار برای طلاب و دانشجویان در تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در راه تحصیل علم و تهذیب نفس بودند و آثار فراوان ایشان که نشان از عمری تحقیق و تلاش علمی است برای دوستداران علم و دانش و عرفان قابل استفاده است. بصیرت مثال‌زدنی، ولایتمداری و دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، جلوه دیگری از شخصیت کم‌نظیر این عارف واصل است. حشره الله مع محمد و اهل بیته

تسلیت حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم ربانی، متفکر برجسته و سالک توحیدی حضرت علامه حسن زاده آملی که عمر پر برکت و سراسر نور و معنویت خود را در مسیر اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و ٱموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (س) سپری کرد و ماحصل آن تربیت شاگردان گرانقدر و هدایت جامعه به سوی سعادت بود موجب تأسف و تاثر اینجانب گردید.
 
این عالم متقی و علامه شهیر که با خدمات ارزشمند خود در حوزه تبیین دین و معارف الهی نامی جاودان و آثاری ماندگار از خود به یادگار گذاشت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضوری روشنگرانه داشت و در همراهی و همگامی با امام راحل عظیم‌الشان (ره) و مقام معظم رهبری الگویی برجسته از یک عالم انقلابی و آگاه به زمانه را به نمایش گذاشت.
 
اینجانب ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی به ساحت قدسی حضرت بقیه الله‌الاعظم (ارواحنا له الفدا)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت شریف، شاگردان و سایر علاقمندان و ارادتمندان به ایشان، برای روح ملکوتی آن عالم فرزانه از درگاه خداوند متعال علو درجات و روح و رضوان  الهی را مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت آیت الله طه‌محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

بسم الله الرحمن الرحیم 
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر مصیبت بار ارتحال قلب مطمئن و روح ملکوتی و دل شیدای حق، سالک مسلک توحید و سائر مسیر قرب، عالم ربانی و حکیم الهی و محدث خبیر و دانشمند ذوفنون آیت الله حسن زاده آملی قدس الله نفسه الزکیه، هر دلداه جذبات الهی و معارف عرفانی و هر ضمیر متعلق به علوم عالیه دینی و قرآنی را عزادار و متألم نمود.

اینجانب که خود عزادار فقدان آن استاد عزیز خویش می‌باشم این ضایعه را به پیشگاه ولی دوران و امام عصر(عج) و محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله و مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و به بیت شریف و رفیع ایشان و همه شاگردان و ارادتمندان آن عالم فقید تسلیت گفته، جبران این خسارت سنگین را برای حوزه‌های علمیه و صبر و اجر برای بازماندگان را از ذات احدیت مسئلت می‌دارم.

پیام تسلیت مجمع نمایندگان طلاب وفضلای استان  همدان:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ضمن تسلیت ایام سوگواری آل الله خصوصا اربعین سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش،  ارتحال علامه ذالفنون و جامع معقول و منقول غوّاص علوم وحیانی، افتخار دانشوران و اندیشه ورزان، قطب سالکان و عارفان زعیم علم و دانش‌های نایاب، علامه دهر آیت الله حسن حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) را به محضر حضرت بقیه الله امام عصر (عج) و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای و سایر مراجع بزرگوار و اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام و امت شریف و فهیم ایران اسلامی و همچنین مردم عالم پرور شهر دارالمؤمنین آمل تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم.

فقدان آن بزرگ مرد در میدان علم و عمل عرفان، اخلاق، فقه، فلسفه، تفسیر، اصول، عقائد، کلام، ریاضیات، تاریخ، هندسه، جفر، جغرافیا، طب و علوم غریبه بحق کمر شکن خواهد بود، از این باب متضرعانه از خداوند می‌خواهیم  سنگینی این فقدان بزرگ را با تعجیل در ظهور حجّت آخرزمان مهدی آل محمد (ع) بر همگان آسان گرداند و نظام مقدس اسلامی و رهبری معظم آن را همچنان تحت توجهات خویش قرار دهد و همچنان مواهب خودش را بر ما ارزانی نماید.

هرگز حضور آن عبد صالح خدا با بی‌تکلفی در کنگره آخوند ملا حسینقلی همدانی در شهر مجاهدان از خاطر همدانیان نخواهد رفت، ملاقات آن عارف  سالک با آیات معظم نجفی و تالهی درهمدان از خاطرات بیاد ماندنی در اذهان خطه دیار ماست.

امید است با تاسیس موسسه نشر آثار ایشان، نشر حقائق علمی و عرفانی و حل نکات غوامض علمی همچنان جاری و ساری باشد.

عاش سعیدا ومات سعیدا 
 

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha