جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیامبر(ص)

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه پیامبر اسلام را باید در کلام رهبری به مردم معرفی کرد گفت: پیامبر معلم همه‌ی نیکی ها و معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برادری و رشد و تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ است.

مریم اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سوگ پیامبر مهربانی ها اظهار داشت: ایشان نمونه‌ی کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کامل‌تر از او نیافریده است. فراخواننده‌ی همه‌ی بشریت به سوی خدا و چراغ نورافشان راه انسانهاست.


وی افزود: خصوصیت رسول الله عبادت خدا همراه با خدمت به خلق بود. پیغمبر پاکدامن بود؛ در آن محیط فاسد اخلاقی عربستانِ قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود.


این استاد حوزه، با اشاره به خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام در کلام رهبری گفت: پیغمبر اکرم هرگز خلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در استقرار عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد.


وی ادامه داد: پیامبر در جمع مردم، همیشه بشّاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غمها و حزنها و همومی که داشت، آن‌جا ظاهر می‌شد. با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. پیامبر فضای بیتفاوتی را، به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعه‌ی همکار با یکدیگر تبدیل کند.


اسماعیلی با بیان اینکه پیامبر اسلام شجاع بود و هیچ جبهه عظیمی از دشمن، او را متزلزل و ترسان نمی‌کرد گفت: ایشان در صحنه‌ی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعه‌ی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند.


وی گفت: پیامبر اسلام در مقابل وسوسه‌های دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. با استقامت پیامبر، در آن‌جایی که هیچ ذهنی گمان نمی‌برد، خیمه مدنیّت ماندگار بشری در وسط صحراهای بی‌آب و علف عربستان برافراشته شد؛ «فلذلک فادع و استقم کما امرت».


این استاد، با تاکید بر اینکه در آیین و فرهنگ پیامبر اعظم توقف، تحجر و نومیدی وجود ندارد گفت: پیامبر ما با نومیدی جنگید و نام، یاد، زندگی، سیره و تعالیم پیغمبر میتواند امت اسلامی را از رخوت خارج کند، به او نشاط بدهد. و باید آموخت که  در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در همه‌ی حالات خدا را به یاد داشتن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست. بر این اساس  ما مسلمانها بر روی شخصیت پیغمبر اکرم اگر تمرکز و دقت کنیم، بخواهیم درس بگیریم، برای دین و دنیای ما کافی است.


استاد جامعة الزهرا(س) تاکیدکرد: بر اساس بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه، درس و جلوه‌ی عظیم انسانی است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha