پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هر جا ناامنی وجود دارد، رد پای آمریکا نیز مشخص است و در افغانستان هم آمریکا به دنبال تقویت داعش است تا امنیت این کشور را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به تأیید حکم شهردار همدان توسط وزیر کشور، اظهار داشت:  مردم نسبت شهرداری و شهردار جدید، انتظارات به حقی دارند که لازم است مسئولان مربوطه نسبت به تحقق آن اقدام جدی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در ایجاد رضایت عمومی می تواند بسیار موثر باشد، گفت: عملکرد مثبت شهرداری و کارآمدی آن می تواند به ایجاد امید در جامعه منجر شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در دوره جدید، شهرداری باید سیاست‌های کلانی برای چهار سال آینده طراحی و تدوین شود، خاطر نشان کرد: لازم است که شهرداری نسبت به سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار به صورت جدی وارد عمل شود، چرا که اگر با سیاست فعلی نسبت به بودجه‌بندی ها پیش برویم، تبعیض‌ها نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه بیشتر نیز می‌شود.

وی افزود: رشد و پیشرفت شهری نباید تنها در بخشی از شهر اتفاق بیفتد و لذا برای رسیدن به عدالت توسعه‌ای باید سیاست ها در بودجه بندی دگرگون شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به وضعیت آب در استان همدان، یادآور شد: میزان بارش در سال گذشته، نسبت به ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، بنابراین باید در مصرف آب شرب خانگی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مشترکان همدانی پرمصرف هستند، گفت:  مسئولان در جلسات خود، پیش‌بینی‌هایی را برای وضعیت موجود در نظر گرفته‌اند تا در مصرف آب با مشکل روبرو نشویم، اما ممکن است با توجه به شرایط موجود مصرف آب جیره‌بندی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه متاسفانه سد اکباتان در شرایط بدی قرار دارد، یادآور شد: لازم است تا مسئولان برای ۲۰ سال آینده برنامه ریزی داشته باشند و با طراحی و تدوین برنامه‌های بلندمدت، دیگر دچار مشکل در آینده نشویم، البته همراهی مردم در این راه نیز بسیار ضروری است.

نیازمند فراهم نمودن زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی هستیم

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به اینکه ورزش همگانی در ارتقای سلامت جامعه و  ایجاد نشاط در جامعه بسیار موثر است، گفت: طبق آمارها یک سوم مرگ و میر در دنیا به بیماری قلبی مربوط می شود و این مشکل نیز ناشی از نوع زندگی های شهری و نبود زیر ساخت های مناسب برای ورزش است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نیازمند فراهم نمودن زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی هستیم، یادآور شد: یکی از موضوعات مهم توجه به ورزش بانوان و ایجاد زیرساخت‌ و مکان مناسب برای ورزش بانوان است، همانند پارک‌های اختصاصی بانوان.

هر جا ناامنی وجود دارد، رد پای آمریکا مشخص است

وی به اتفاقات به وجود آمده در افغانستان و شهادت نمازگزاران افغان نیز اشاره کرد و گفت: هر جا ناامنی وجود دارد، رد پای آمریکا نیز مشخص است و در افغانستان نیز آمریکا به دنبال تقویت داعش است تا امنیت این کشور را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسئولیت ایجاد امنیت در افغانستان بر عهده طالبان است، مطرح کرد: با وجود وقوع این اقدام تروریستی در افغانستان، اما مجامع بین‌المللی در برابر این کشتارها ساکت هستند و صدایی از آنها شنیده نمی شود و لذا باید گفت پس این حقوق بشر کجاست؟

وی با تبریک هفته وحدت، مهمترین توصیه خداوند به پیامبران را عدم ایجاد تفرقه عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و بهره برداری به نفع مقاصد خود است، در حالی که این تفرقه بر خلاف دستور خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تبریک هفته نیروی انتظامی، یادآور شد: امنیت امروز کشور نتیجه تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلحی است که با تمام وجود در حال خدمت و مجاهدت هستند.

وی تصریح کرد: احساس امنیت، موضوعی اتفاقی و تحقق آن در یک شب به وجود نمی آید و به برکت تلاش جوانان غیور این مرز و بوم امنیتی مثال زدنی در کشور حاکم است که علیرغم تلاش و برنامه ریزی مستکبران، تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور برخی از روشندلان در نماز جمعه همدان، اظهار داشت: در استان تعداد بسیاری از معلولان دارای استعدادهای بالایی هستند که می توان از جمله آن به حافظ کل قرآن، اساتید دانشگاه و نخبگانی اشاره کرد و لذا مسئولان مربوطه باید نسبت به فراهم کردن زیر ساخت‌ها مناسب برای معلولان توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha