دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ فعال حوزه زنان و خانواده گفت: کویر قم با قدم های ملکوتی حضرت معصومه(س) بهشت شد و به زائران و مجاوران این شهر وعده بهشتی شدن در روایات داده شده است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری به مناسب سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم اظهار داشت: در بحارالانوار آمده است که صفوان یحیی فروشنده پارچه‏ های شاپوری می گوید: روزی نزد امام کاظم(ع) بودم که نام قم و ساکنانش و تمایل آنان به حضرت مهدی(عج) به میان آمد. در پی آن امام رحمتشان فرستاد و فرمود: خداوند از آنان خشنود باشد.سپس افزود: بهشت دارای هشت در است و یکی از آنها از آن قمیان است. اهل قم بهترین شیعیان ما از میان دیگر شهرها هستند. خداوند دوستی ما را در سرنوشتشان آمیخته است. 

وی افزود: اگر انسانی در بهشت زندگی می کند، سزاوار است که شاکر و شکر گزار باشد و این موهبت الهی را پاس بدارد و در سایه سار شکرگزاری بهشتی شدن به وظایف دینی و اخلاقی عمل کند.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه انتخاب شهر قم برای کریمه اهل بیت(ع) یک ارتکاز ذهنی بود گفت: بنابر  روایت امام صادق(ع) که فرمودند:حرم ما اهل بیت قم است، روایات بسیاری در خصوص جایگاه و شان این شهر مقدس آمده است که راوی بسیاری از آنها خود حضرت معصومه(س) به عنوان راوی حدیث بوده است.

وی اضافه کرد: در این باره امام کاظم(ع)فرمودند: قم آشیانه آل محمد (ص) و پناهگاه شیعیان آنهاست، ولی به زودی گروهی از جوانان آنان به خاطر نافرمانی پدرانشان و سبک شمردن و مسخره کردن بزرگان و کهنسالان نابود می شوند، ولی با همه اینها خداوند شرّ دشمنان و هرگونه بدی را از آنان دفع می کند.

ظهیری، با اهتمام بر اینکه بعد از ورود اسلام به کشورمان، مردم قم ولایت مدار و پیرو اهل بیت(ع) بودند گفت: قم محل امنیت شیعیان بوده است و وقتی در زندگی نامه امامزادگان و نوادگان مطالعه می کنیم متوجه می شویم که برای نجات جانشان از دست دشمنان به این کشور و به قم می آمدند. 

وی گفت: بخصوص بعد از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، بسیاری از نوادگان و امامزادگان وارد این شهر شدند و در این شهر زندگی کردند و به طور عادی رحلت کردند و به شهادت نرسیدند. 

فعال حوزه زنان و خانواده با تاکید بر اینکه قم بعد از ورود این بانو بیشتر مورد توجه شیعیان قرار گرفت گفت: بیشتر نهضت ها و قیام ها از این شهر آغاز و استمرار یافت. همچنین آیت الله حائری شیرازی موسس حوزه علمیه قم این شهر را ام القرای اسلام قرار داده و به نشر علوم آل محمد(ص) پرداختند.

وی افزود: اکنون حوزه علمیه محلی برای علم آموزی، تشنگان مکتب اهل بیت(ع) شد و علوم از این شهر به جهان صادر شد.

ظهیری با اشاره به حفظ قداست قم گفت: کسانی که اهل قم هستند دارای حرمت و قداست خاصی هستند و در روایات آمده دری از درهای بهشت به قم باز می شود از این رو کسی که حرمت را نگه دارد مشمول رحمت الهی و حرمت شکنان مشمول عقاب خواهند شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل شهر قم به قطب فرهنگی گفت: همه سازوکارهای قطب فرهنگی شدن باید برای این شهر باید فراهم شود و تحقق منویات رهبری صورت گیرد. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر آسیب های اجتماعی برای هر شهری بد است برای این شهر بدتر است از این رو کسانی که کار جهادی می کنند باید مباحث فرهنگی و اجتماعی را در این شهر بیشتر مورد عنایت و لطف قرار دهند و کارهای فرهنگی مقابله با آسیب ها با همت بیشتری صورت گیرد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در چند دهه بعد از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حوزه های مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گیرد و زنان از امکانات خوب تحصیلی و جایگاهی برخورد شدند در حالی که در رژیم قبلی مورد بی مهری بودند.

فعال حوزه زنان و خانواده تاکید کرد: همه این اقدامات ستودنی است ولی کافی نیست و برای رسیدن به شان روایات اهل بیت(ع) باید تلاشی مضاعف و عزم ملی انجام دهیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha