جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته بسیج

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر از ۲۲۰ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ ریز برنامه در هفته بسیج این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار سعید برومند زاده با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین گفت؛ هفته بسیج امسال با شعار " بسیج پاره تن مردم" از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر ادامه دارد که به همین مناسبت برنامه های متنوعی در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

وی بیان کرد: بسیج یک تشکیلات نظامی که متکی به افراد باشد نیست، بلکه یک شجره طیبه و تفکر است که مرز جغرافیایی ندارد و در همه کشورهای آزاده که در مقابل استکبار ایستادگی می کنند تفکر بسیجی ظهور کرده است.

برومند زاده ادامه داد: ۲۲۰ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ ریز برنامه در سطح نواحی، اقشار، پایگاه ها و رده های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا در سطح استان، غبار روبی گلزار شهدا، ارایه خدمات جهادی در مناطق محروم، راه اندازی میزهای خدمت جهادی در مصلی ها و ادارات استان، اعزام تیم های بهداشتی درمانی به مناطق محروم، برگزاری رزمایش کمک های مومنانه در مناطق کم برخوردار، اهدای جهیزیه به زوج های جوان، بهره برداری منازل مددجویان کمیته امداد و منازل سی سخت. ، همایش های پیاده روی، برگزاری کارگاه های مختلف از جمله سبک زندگی، بصیرتی افزایی، نمایشگاه عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی و ... از جمله این برنامه هاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح ابرازکرد: در حوزه فرهنگی نیز برنامه هایی شامل تهیه و تولید محصولات فرهنگی در مرکز استان و شهرستان ها، رونمایی از تولیدات فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی را خواهیم داشت.

وی افزود: در این هفته از فعالان عرصه بسیج در بخش های مختلف از جمله جهادگران بسیجی، شوراها و فرماندهان نواحی، نفرات برتر کنکور که زیر هزار کسب کرده اند و خانواده‌های شهدای سلامت استان تجلیل خواهد شد.

برومند زاده گفت؛ حضور فرماندهان و بسیجیان در آیین نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

وی بیان کرد: سوم آذر تجمع بزرگ بسیج همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که ۱۰ هزار نفر از کهگیلویه و بویراحمد در این همایش شرکت می کنند و مقام معظم رهبری نیز به صورت مجازی به ایراد سخن می پردازند.

وی اظهار کرد: برگزاری دعای ندبه و همایش بزرگ پیاده روی در ۵ آذر نیز اجرایی می شود.

بسیجی ها در تمامی عرصه ها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب نقش آفرینی می کنند.

سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران هم در تشریح برنامه های هفته بسیج در این شهرستان با اشاره به جایگاه و منزلت بسیج در کشور، اظهار کرد:بسیجیان در همه صحنه ها و سختی ها همچنان پای انقلاب مانده اند و در تمامی عرصه ها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب نقش آفرینی می کنند.

وی بیان کرد: امسال هفته بسیج با شعار محوری"بسیج پاره تن مردم است"مزین شده زیرا که بسیج نیروی کارآمدی می باشد که در همه میدان ها خوش درخشیده است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه در ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب بسیج از تمامی آزمون ها سربلند و عزتمند بیرون آمده تصریح کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس حماسه ها خلق کرد و در آن آزمون بزرگ الهی کار آزموده شد، حضرت امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۵ آذر ۵۸ دستور تشکیل بسیج ده ها میلیونی را دادند که امروز این بسیج پا در رکاب امر ولایت مانده است.

پسنده بیان کرد: به فرموده حضرت امام راحل بسیج شجره طیبه است و این درحالی است که امروز ثمره حضور بسیج در همه عرصه ها را شاهد هستیم، بنابراین بسیج برای محرومین و مستضعفان عالم امید آفرین است و برای دشمنان نیز بیم آفرین، با این وجود نیز بسیج نماد عزت، شکوه و اقتدار است.

وی گفت: امروز هیچ سازمانی در جهان به این گستردگی و حضور میدانی را شاهد نیستیم، هرچند حضور بسیج برای ملت بزرگ ایران اسلامی امید آفرین و چشم گیر بوده است، اما بسیج در تمامی عرصه ها درحال خدمت رسانی است و امروز کشور عزیزمان نیازمند روحیه بسیجی و جهادی است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران خاطر نشان کرد:امروز بسیج به عنوان یک مکتب بر شمرده می شود همان مکتبی که شهید حججی ها در این مکتب رشد کردند، امروز بسیج در اوج رشد و تعالی است و به این خاطر هم موفق بوده که گوش به فرمان امر ولایت بوده است.

پسنده بیان کرد:در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش آفرینی جوانان تاکید شده است چرا که اجرای گام دوم انقلاب روحیه بسیجی، جهادی و با بصیرت در میدان ها را می طلبد و ر نتیجه برای به ثمر نشاندن گام دوم انقلاب باید از تجربیات گران سنگ انقلاب نیز بهره برد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود: امروز بسیج با استفاده از تجربیات دفاع مقدس می تواند راه گشای خیلی از مشکلات کشور باشد، به برکت انقلاب اسلامی امروز اسلام در تقابل با نظام سلطه پیشتاز است و در بیانه گام انقلاب به شرطی پیروزی کامل محقق خواهد شد که با روحیه جهادی و خودباوری ماموریت ها را به پیش ببریم.

پسنده ادامه داد: انقلاب اسلامی برکات خوبی به همراه داشته است و یکی از این برکات ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی است که در گام اول انقلاب محقق شد، بنابراین درگام دوم دنبال اهداف و برنامه های دیگری هستیم اگرچه موتور پیشران کشور در عرصه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به حرکت درآمده که در گام دوم نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: در طول عمربا برکت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در همه عرصه ها مثال زدنی بوده و آگاهی و بینش سیاسی مردم نیز روز افزون شده است، محرومیت زدایی که در گام اول انقلاب شکل گرفته در گام دوم نیز با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت و اما امتیاز دیگری که روز به روز در حال افزایش است تسلیم نشدن ملت بزرگ ایران مقابل نظام سلطه است که انشاءالله بتوانیم با روحیه بسیجی اهداف و آرمان های والای انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار کرد: در هفته بسیج ۷۸ ویژه برنامه را در سطح شهرستان برنامه ریزی کرده ایم که شامل غبارروبی گلزار مطهر شهداء، سرکشی و دیداربا خانواده معظم شهداء و ایثارگران، برگزاری یادواره های شهدای محله، خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، انجام مسابقات متنوع ورزشی، رزمایش گروه های جهادی و اعزام به مناطق محروم از جمله این برنامه ها خواهد بود.

پسنده ادامه داد:برگزاری نشست های روشنگری، حضور حماسی بسیجیان در گردهمایی بزرگ روز سوم آذر ماه، حضور باشکوه بسیجیان در مصلی نماز جمعه شهرستان، آیین اهدای خون توسط بسیجیان، رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اهدای جهیزیه به زوج های جوان، افتتاح نمادین گازکشی به منازل مددجویان و... از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد.

برنامه‌های بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج در کهگیلویه

سید حمزه محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه امروز برنامه‌های بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج را تشریح کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ برنامه در قالب ۸۰ عنوان طی هفته بسیج متناسب با روزشمار هفته در پایگاه‌های مقاومت حوزه‌های بسیج اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:رزمایش اقتدار بسیج همزمان با سراسر کشور روز سوم آذر ماه با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

محقق‌زاده با بیان اینکه در برخی از پایگاه‌های مقاومت یادواره‌های شهدا را برگزار خواهیم کرد، افزود: غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در همه نقاط شهرستان، برنامه میقات صالحین، اردوهای جهادی و سرکشی از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌هاست.

این مسؤول با اشاره به جایگاه شجره طیبه بسیج و نقش بسیج در شرایط حساس جنگ تا بعد از دوران سازندگی گفت: در همه صحنه‌ها بسیج نقش پررنگ داشته و خدمات و خیرات و برکات روز افزون برای تمام نظام اسلامی به همراه دارد.

نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب، جشنواره جهادگران علم و فناوری به همراه افتتاح مراکز رشد و نوآوری بسیج، اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند و نشست‌های سیاسی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه بود.

بسیج میراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوی قوی ولایت است

توحید رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج به بسیجیان عنوان کرد: بسیج یک منظومه فکری است که در همه عرصه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، نیل به اهداف بلند قله های رفیع عزت و افتخار را هموار می سازد.

وی افزود: با تفکر بسیجی، جامعه از بن بست رها شده و به سمت تعالی رشد می نماید و هر چه این تفکر بسیجی بیشتر جلوه گر شود، مشارکت مردم در عرصه های مختلف نمایان تر می شود.

رجائی یادآور شد: بسیج میراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوی قوی ولایت است و امروز اگر عزت و افتخاری در دنیا داریم به برکت خون شهدا وایثارگری دلیر مردان بسیجی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا به برنامه های هفته بسیج در چاروسا اشاره و گفت:عطرافشانی گلزارمطهرشهدا، دیدارباخانواده معظم شهدا، میقات حلقات صالحین باامام جمعه بخش، دیداربسیجیان بخش چاروساباامام جمعه محترم، خدمات پزشکی رایگان دردو روستای بخش چاروسا است.

رجائی خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی(دلنوشته به شهدا)، محفل انس باقرآن بسیجیان و نشست روشنگری بسیجیان از مهمترین برنامه های هفته بسیج چاروسا خواهد بود.

وی در پایان از عموم مردم به خصوص بسیجیان خواست تا در برنامه های هفته بسیج حضور پررنگ داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha