سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: خداوند به کسانی که نسبت به مقاومت اسلامی بی تفاوت هستند و اهمیتی برای کشورهای مظلوم اسلامی قائل نیستند می‌گوید شما را چه شده است که در راه خدا مبارزه نمی‌کنید و خداوند کسانی که در این مسیر نشسته و اقدامی نمی‌کنند را سرزنش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در همایش «مقاومت و جهان آینده» که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: دانشگاه با تمام ظرفیت‌هایش برای پیشبرد مقاومت اسلامی به کار گرفته شود، چرا که دانشگاه فرصتی استثنایی برای خدمت به مقاومت است.

وی با تشریح گفتمان و پشتوانه قرآنی مقاومت و با طرح این سوال که بنیان گذار مقاومت چه کسی بود؟ تصریح کرد: خداوند فرموده من حل و قیوم هستم و قوام مقاومت همه از من است و هر کجا من بخواهم می‌ایستد و هر کجا نخواهم، شکسته خواهد شد، بنابراین بنیانگذار مقاومت خداست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در سوره آل عمران فرمود من پایه گذار مقاومت هستم، و در ادامه فرمود ای پیغمبر من حیات و مقاومت را در این کتاب قرار دادم. اینکه گفته می‌شود مقاومت، خواسته خداوند است حرفی قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در آیه ۱۷۲ سوره اعراف آمده، خداوند از فطرت همه بنی آدم پیمان گرفته است که او پروردگار عالمیان است و همه اهل عالم و بنی‌آدم نیز آن را تأیید کرده‌اند و اینها زیرساخت‌های مقاومت محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: خداوند فرموده شیطان را نپرستید و اینکه امام خمینی (ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، یک حقیقت قرآنی را فرمود و تمام معیارهای قرآنی شیطان و ابلیس در هیئت حاکمه آمریکا جمع است، منظور خداوند از شیطان، شیاطین جنی و انسی هستند و این عهد و پیمان را نیز خداوند از بنی‌آدم گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در سوره شمس آمده همه آدم‌ها خوبی‌ها و بدی‌ها را می‌شناسند و می‌فهمند، صداقت و اخلاص یکی از ارکان مهم شخصیت سردار سلیمانی است که از سوی رهبری معرفی شد، همه آدم‌ها می‌دانند و خداوند برای آنها از انسان عهد و پیمان گرفته است و باید تلاش کنیم عقب ماندگی آرمان‌های قرآنی را جبران کنیم

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدا فرمود کسانی که ایمان آورده‌اند خدا ولی آنهاست و آنها را از سمت تاریکی‌ها به سمت نور هدایت می‌کنند و کسانی که کافر و مشرک شدند از سمت نور به سمت تاریکی‌ها هدایت می‌شوند و این آیه گفتمان مقاومت را ترسیم می‌کند و به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده است آنهایی که ایمان دارند در راه خدا مبارزه می‌کنند و اگر ما بیکار بنشینیم، دشمن بیکار نمی‌نشیند و هر چقدر پیش دشمن خودمان را ضعیف جلوه دهیم، دندان‌های دشمن تیزتر می‌شود و راهی جز مقاومت نیست و هر جا مقاومت کردیم سالم ماندیم و امنیت پیدا کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسالت پیامبران پیش از پیغمبر اسلام، برای قوم و قبیله خودشان بوده اما رسالت پیامبر خاتم همه مردم عالم را در تمام دوران‌ها شامل می‌شود و آرمان پیغمبر که توسط خداوند ترسیم کرده است، ادامه خواهد یافت و نقشه مقاومت اسلامی نیز برگرفته از آرمان قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خداوند به کسانی که نسبت به مقاومت اسلامی بی تفاوت هستند و اهمیتی برای کشورهای مظلوم اسلامی قائل نیستند می‌گوید شما را چه شده است که در راه خدا مبارزه نمی‌کنید و خداوند کسانی که در این مسیر نشسته و اقدامی نمی‌کنند را سرزنش می‌کند.

وی افزود: مقاومت دوست و دشمن دارد و ما باید دوست و دشمن مقاومت را به خوبی بشناسیم. به عنوان نمونه خدا در آیه ۸۲ سوره مائده درباره یهود فرموده آنها در مقابل ایده ایمانی و صداقت می‌ایستند و بسیاری از سران کفر عالم همین گونه هستند. غیر از آن خدا هوای نفس را دشمن معرفی می‌کند، منافقین از دشمنان و با دشمنان معرفی شده‌اند و دنباله این آیه دوستان نیز معرفی شده‌اند که نزدیک‌ترین‌ها، مسیحیانی معرفی شده‌اند که مستکبر نیستند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال آینده مقاومت اسلامی را نیز مشخص کرده است، خداوند فرموده من اراده کرده‌ام برای کسانی که مستضعفان عالم هستند بر مستکبران جهان پیروز شوند و قطعاً این تحقق می‌یابد که بندگان شایسته حاکم جهان خواهند بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام مقاومت کسی است که سردار سلیمانی را تشویق کرد و یاور مقاومت قرار دادند. امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب امام مقاومت هستند و همین سخنانی که رهبری درباره سردار سلیمانی فرمودند آکنده از گفتمان قرآنی مقاومت بود که به زبان ساده بیان کردند.

وی بیان کرد: ما یک مصباح مقاومت و یک سردار مقاومت داشتیم، مصباح مقاومت آیت الله مصباح یزدی بود که تمام عمرش را برای روشنایی بخشیدن به مقاومت و اسلام و دین صرف کرد و طلبه‌های بسیاری را تربیت کرد و سردار مقاومت میدانی پای کار آمد و در تمام کشورهای اسلامی نقش آفرینی کرد.

مقاومت تنها راهکار قرآنی برای پیروزی است

مقاومت تنها راهکار قرآنی برای پیروزی است

/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha