پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مراتع و جنگل‌ها به عنوان نعمت مهم خدادادی لازم است تا از سوی همگان مراقبت شود، چرا که بدون منابع طبیعی امکان حیات میسور نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در جمع کارکنان منابع طبیعی آذربایجان شرقی با تشریح اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار داشت: حفاظت و مراقبت از مواهب الهی و خدادادی وظیفه همه آحاد جامعه است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: مراتع و جنگل‌ها به عنوان نعمت مهم خدادادی لازم است تا از سوی همگان مراقبت شود، چرا که این مواهب الهی و طبیعی باعث بقای انسان‌هاست و بدون منابع طبیعی امکان حیات میسور نیست.

سیروس داودی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از مسائل مهم منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از جمله مباحث مختلف در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و پدیده‌هایی چون زمین خواری و قطع اشجار جنگلی و مدیریت مراتع، اظهار داشت: وقوع آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع به طور عمده، عامل انسانی دارد و صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش جهادی است.

داودی با اشاره به توجه ویژه و دلسوزانه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری، بر لزوم راهنمایی و حمایت‌های امام جمعه تبریز در راستای فرهنگ‌سازی معارف منابع طبیعی تاکید کرد.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به ماموریت کاری و اثرگذاری که در حوزه‌های مختلف دارد، جزو ادارات مهم استانی است و خدمت در حوزه منابع طبیعی خدمت به حیات بشر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha