شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه «صداقت، رفاقت و محبت» شعار محوری روحانیون شیعه و سنی استان بوده و خواهد بود، گفت: نگاهمان به روحانیون شیعه و سنی یکسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در هم‌اندیشی روحانیون جوان و پیشکسوت استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: زمانی که از امام رضا(ع) درباره تعریف توکل سوال شد، حضرت(ع) فرمودند: توکل یعنی از کسی جز خداوند بیمناک نباشد.

وی با بیان اینکه این جلسه به‌منظور شنیدن دغدغه‌های طلاب در عرصه‌های مختلف برگزار شده است، گفت: علاوه بر شنیدن دغدغه‌های مطرح شده در این نشست، از وضعیت معیشت زندگی ماموستاها مطلع هستیم و تلاش می‌کنیم که وضعیت بهتر شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه انتظار می‌رود ماموستایان مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف شفاف بیان کنند، تصریح کرد: لازم است روحانیون و ماموستایان نسبت به ارتقا و پیشرفت جایگاه علمی خود تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی ماموستایان برایمان بسیار با اهمیت است، افزود: درصدد اجتهاد مستقل هستیم، به این معنا که کردستان چنان که در گذشته نیز وعده داده شده، قطب فقه شافعی باشد، البته تحقق این امر نیازمند فرایندهایی است که در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از تلاش‌ و جذب اعتبار در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به کردستان برای اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام مدارس علوم دینی در سقز، مریوان، بانه و راه‌اندازی مدرسه شیخ‌الاسلام سنندج و کلنگ‌زنی کامیاران و بهره‌برداری تا مهرماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و تأکید کرد: پس از تحقق این وعده‌ها به تلاش ماموستایان برای جذب و پرورش طلبه‌های جوان و تازه‌نفس نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه برگزاری این‌ جلسات راهگشاست و نیازمند تداوم در برگزاری آن هستیم، خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ مسجد در استان کردستان وجود دارد که امام جماعت آنها با خواسته مردم انتخاب شده و مشکلی در این بین وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه امنیتی به روحانیون کردستان نداریم و اگر در جایی با ضعف‌هایی روبرو باشیم، اصلاح خواهیم کرد، ابراز داشت: نباید نسبت به تهدیدها ساده‌انگار باشیم، اما بدگمانی هم پسندیده نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه ماموستایان کردستان، نجیب و ساده‌زیست هستند، تصریح کرد: عالمان دینی از تخریب معاندان نظام نهراسند و از عرصه بیرون نروند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه «صداقت، رفاقت و محبت» شعار محوری روحانیون شیعه و سنی استان بوده و خواهد بود، گفت: نگاهمان به روحانیون شیعه و سنی یکسان است.

وی با بیان اینکه بنای نظام بر وحدت، دوستی و محبت است، یادآور شد: ممکن است گروه‌هایی پیدا شوند که به مقدسات شیعه و سنی اهانت کنند، اما ما نباید این غرض‌ورزی‌ها را به نظام‌ نسبت بدهیم و مراقب باشیم.

در پایان این نشست نیز روحانیون حاضر در جلسه هر کدام در یک فضای صمیمانه به بیان دغدغه‌ها و ارائه نقطه نظرات و راهکار پیرامون وضعیت کاری خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha