جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه سیستم و نظام آموزشی ما امروز فقیر و شیوه‌ها و روش‌های آن نیازمند تغییر است، گفت: گرچه آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری جوانان و دانش آموزان فقط به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود و خانواده و خود اجتماع نیز در آن نقش مؤثری دارند، اما آموزش و پرورش لازم است بتواند کاستی‌های خانواده و جامعه را جبران و فرزندان این مرز و بوم را به درستی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا عصر امروز در بازدید از دبیرستان غیر انتفاعی سرای اندیشه شهرک جانبازان استان قزوین، اظهار داشت: امیدواریم با تاسیس دبیرستان معارف اسلامی وابسته به حوزه علمیه قزوین، بتوانیم از تجربیات ارزشمند شما عزیزان نهایت استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر در تلاش برای راه‌اندازی دبیرستان معارف اسلامی حوزه علمیه قزوین بودیم و جلسات مختلفی با دست اندرکاران آموزش و پرورش داشتیم، اما متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا تمامی این تلاش‌ها منتفی شد.

وی با اشاره به صدور مجوز تاسیس این مرکز علمی، یادآور شد: توجه به اندیشه، سوال، مهارت آموزی و خلاقیت از نکات ارزشمندی است که امروز باید معلمین و مدیران در مدارس آموزش و پرورش برای فرزندان این جامعه به خوبی در کلاس‌ها ترسیم نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: سیستم نظام آموزشی مدارس آموزش و پرورش نیاز به ارزیابی و آسیب شناسی دارد که امیدواریم با بهره گیری از خلاقیت، نوآوری و مهارت علمی، خروجی خوبی در این نهاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز برای نظام آموزشی ما دارای اهمیت است، این است که به دانش آموزانی که از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می‌شوند هم از نظر علمی، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر مهارتی افتخار و مباهات کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا با بیان اینکه پژوهش با سوال شروع می‌شود، گفت: امروز باید افرادی را در مدارس تربیت کنیم که دارای ذهن پرسشگر باشند، که اگر در این کار موفق باشیم، آن دانش آموز دارای خلاقیت بالایی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: چنانچه اگر به دانش آموزان در کلاس‌های درس، مسائل شرعی و حجاب را به خوبی تبیین کنیم، نوجوانان ما در آینده هیچگاه دچار ناهنجاری‌هایی از قبیل کشف حجاب نخواهند شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه سیستم و نظام آموزشی ما امروز فقیر است و شیوه‌ها و روش‌های آن نیازمند تغییر می‌باشد، اظهار داشت: گرچه آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری جوانان و دانش آموزان فقط به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود و خانواده و خود اجتماع نیز در آن نقش مؤثری دارند، اما آموزش و پرورش لازم است که بتواند کاستی‌های خانواده و جامعه را جبران و فرزندان این مرز و بوم را به درستی تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین به حول قوه الهی در تلاش است که چند مدرسه معارف را در مقاطع مختلف نه تنها در شهر قزوین بلکه در شهرهای استان راه اندازی نماید که این موضوع فقط با همیاری، همدلی و همکاری عزیزان روحانی در مدارس آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

نظام آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش نیازمند تغییر است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha