جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نصیر

حوزه/ امام جمعه یاسوج از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل عدم پرداخت مالیات در این استان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، به تبیین فلسفه این روز پرداخت و اظهار داشت: غدیر یک نعمت بزرگ الهی برای شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این نهاد، نهادی قانونمند است که با توجه به دارا بودن جایگاه نظارتی، به بررسی قوانینی که به مصلحت نظام و کشور است می‌پردازد.

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان بررسی التزام عملی به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه نمایندگان و کاندیداها حاضر در انتخابات مختلف است، موضوعی که در تمامی کشورها وجود دارد اما نام آن متفاوت است.

امام جمعه یاسوج با تبریک دوباره عید سعید غدیر به فلسفه ولایت اشاره کرد و گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند به ما داده، نعمت هدایت و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مالیات نیز اشاره کرد و یادآور شد: مالیات موضوعی بسیار مهم برای مدیریت کشور بوده، چرا که نمی‌توانیم تنها به درآمدهای نفتی تکیه کنیم و بسیاری از کشورها امروز به وسیله مالیات کشور خود را مدیریت می‌کنند.

وی با انتقاد شدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد که مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: بازاریان نیز به این عملکرد فروشگاه‌های زنجیره ای اعتراض دارند به دلیل اینکه پول خود را از این استان کسب کرده و مالیات آن را نمی‌پردازند.

وی تصریح کرد: این فروشگاه‌ها درآمدهای آنچنانی در استان دارند و بازار فروش آنها در استان می‌باشد اما مالیات آن‌ها در این استان پرداخت نمی‌شود، بنابراین چه دلیلی دارد که پول استان به مرکز برود، در حالی که شهرداری‌ها و استان ما برای رفع مشکلات به این مالیات نیاز دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha