چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد حسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: شورای نگهبان یک رکن برای حفاظت از انقلاب است، که نظارت بر انتخابات و مراقبت و نظارت بر قانون‌گذاری را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت است و در این روز ولایت حضرت علی(ع) توسط رسول اکرم(ص) ابلاغ و با توجه به خطبه پیامبر(ص)، جایگاه ولایت تبیین شد.

وی ادامه داد: همه مسلمانان وظیفه دارند این روز بزرگ را گرامی دارند، چرا که این عید خجسته، روز هدایت و راهنمایی است و باید در حد توان برای جوانان از اعتقاد به ولایت سخن بگوییم.

حجت الاسلام رستمیان به ۲۶ تیر سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یک رکن برای حفاظت از انقلاب است، که نظارت بر انتخابات و مراقبت و نظارت بر قانون گذاری را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: این شورا از ۱۲ عضو، ۶ حقوقدان و ۶ فقیه تشکیل می‌شود تا در راستای اهداف این شورا، اگر قانونی خلاف شرع اسلام باشد، اجازه اجرا و تصویب آن را ندهد.

حجت الاسلام رستمیان به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بحث حجاب در جامعه اسلامی باید به خوبی تبیین شود، گفت: در سوره نور به مسئله پوشش بانوان تاکید شده و لذا باید این سوره برای دختران جامعه تفسیر و دختران با آن آشنا شوند.

وی با اشاره به هفته تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره شده است که برخورداری از تأمین اجتماعی حق همگان است، بنابراین دولت را مکلّف می‌کند تا طبق ضوابط و قوانین، زمینه‌های لازم را برای تحقق آن فراهم کند.

خطیب جمعه دامغان بیان کرد: درمان بیماران، رسیدگی به سالمندان، جانبازان و معلولان، امور بازنشستگان، از کارافتادگان و بیکاران از وظایف این نهاد است که امیدواریم جایگاه اصیل خود در جامعه را پیدا و به آن عمل کند تا شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha