شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: شورای نگهبان نبض و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد در مصلای الغدیر به سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان نبض و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به دهه امامت و ولایت، افزود: مسلمانان و بخصوص شیعیان باید ائمه(ع) را الگوی خود قرار داده و زبان و دلهای خود را به مهربانی پیوند زنند.

امام جمعه خرم آباد میلاد با سعادت امام هادی (ع) و امام موسی کاظم(ع) را یادآور شد و افزود: کنترل خشم، گذشت و مهربانی از ویژگی های بارز اخلاقی ائمه(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: پرونده‌های زیادی در دادگاه‌های حقوقی و کیفری استان وجود دارد که منشاء تشکیل آن ها ناتوانی در کنترل خشم است، بنابراین می توان با الگو گرفتن از سیره اخلاقی ائمه(ع) بر این خصوصیت ناپسند اخلاقی چیره شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه به هفته عفاف و حجاب اشاره و با بیان آیات و روایات متعدد در خصوص لزوم رعایت حجاب در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: در دین اسلام به همسران، دختران و زنان اهل بیت پیامبر اسلام(ص) تاکید شده است خود را از نامحرمان بپوشانند تا در معرض اذیت و آزار آن ها قرار نگیرند، چرا که با رعایت حجاب خود را از نگاه‌های هوس آلود دیگران حفظ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان این که عده ای در داخل و خارج کشور سعی دارند بی بند و باری، فساد و فحشا را در جامعه رواج دهند، تاکید کرد: وظیفه همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است که با زبان و رفتار خوش امر به معروف و نهی از منکر کنند تا آرامش روانی در جامعه ارتقا یابد.

وی در ادامه به فرا رسیدن سالروز واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر یک روز نیست، بلکه پیامی جهانی و فطرت پسند است و این پیام منطق با عقل و مطابق با کتاب و سنت است.

امام جمعه خرم آباد در پایان همچنین با قدردانی از خدمات بهزیستی و تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش، تلاش بیش از پیش این نهادها را برای خدمت به مردم یادآور شد و افزود: تا آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در خدمت رسانی به مردم فاصله داریم و برای تحقق این آرمان ها باید خدمات کمّی و کیفی بیشتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha