یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک گفت: همه مردم، از اقشار مختلف وظیفه دارند تا این الگوی با عظمت را نه فقط در بیان و گفتار، بلکه در میدان عمل و رفتار به جامعه بشری معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت الله دری نجف آبادی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک که در مصلای بیت المقدس برگزار شد اظهار داشت: دنیای امروز نیازمند شناخت علی بن ابی طالب(ع) است، چرا که دنیا بدون علی(ع)، دنیای جنگ، خونریزی، جنایت و کودک کشی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه عید غدیر، عیدی جهانی و ارزشمند است، عنوان کرد: همه مردم، از اقشار مختلف وظیفه دارند تا این الگوی با عظمت را نه فقط در بیان و گفتار، بلکه در میدان عمل و رفتار به جامعه بشری معرفی کنند.

وی با بیان اینکه باید عدالت، تقوا، اخلاق، تربیت، سیاست و تدبیر را از امام علی(ع) آموخت، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) سرانجام انسانیت است و اینگونه می‌توان یک جامعه آباد ساخت.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی تصریح کرد: دولت‌های غربی به دنبال پول و نفت کشورهای عربی هستند و لذا لازم است که حاکمان کشورهای عربی مراقب باشند تا دست به خودفروشی نزنند و بدانند تکیه به غرب برای جلب حمایت آنها، خیالی باطل است.

وی افزود: حاکمان عرب به جای امید داشتن به آمریکا و دولت‌های غربی، لازم است که به اسلام و کشورهای اسلامی اعتماد کنند و با اتحاد و وحدت کلمه، در جهت ایجاد تمدن اسلامی حرکت کنند و بدانند که جمهوری اسلامی در این مسیر همراه آنان خواهد بود.

امام جمعه اراک با تبریک میلاد امام هادی(ع) مطرح کرد: با وجود آنکه امام هادی(ع) در محدودیت‌های شدید بنی عباس قرار داشتند و در سامرا تحت محاصره کامل ماموران متوکل عباسی زندگی می‌کردند، اما در همان اوضاع سخت، شبکه نایبان و رابطان را به خوبی اداره و مدیریت می‌کردند.

وی ادامه داد: یادگار بسیار نورانی امام هادی(ع)، زیارت جامعه کبیره است که بزرگان سفارش بسیاری به مطالعه و تفکر درباره آن کرده‌اند، چرا که از آن به عنوان دائرة المعارف بزرگ امامت یاد می‌شود، به گونه‌ای که اگر بخواهیم چهره اهل بیت(ع) را تبیین کنیم، حتما باید از زیارت جامعه کبیره استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha