شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد از افزایش اجاره‌بهای منازل گلایه کرد و گفت: تعدادی از صاحب‌خانه‌ها با تخطی از مصوبات سران قوا درباره اجاره‌بها، در برخی موارد اجاره‌ها را تا دو برابر بالا برده‌اند که به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک عید غدیر، تصریح کرد: امامت و ولایت از غدیر نشأت می‌گیرد، زیرا غدیر ریشه امامت و ولایت است و مسیر ائمه دوازده‌گانه و دوران غیبت کبری را مشخص می‌کند.

امام جمعه بجنورد افزود: الآن هم این انقلاب و نظام در قصه غدیر خلاصه می‌شود، زیرا منشأ مشروعیت همه این موارد به غدیر بازمی‌گردد، غدیری که مشروعیت آن به خداوند بازمی‌گردد که فرمود: «یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیک مِنْ رَبِّک»

وی اظهار کرد: جامعه ما با امامت و ولایت می‌تواند اوج گرفته، رشد کند و برخوردار از وحدت و انسجام باشد تا بتوانیم سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولادت امام هادی (ع) و امام موسی کاظم (ع) به تبیین نقش این حضرات در شبکه‌سازی منسجم شیعیان در قالب سازمان وکالت و مبارزه با خلفای جور پرداخت.

شورای نگهبان سد محکم حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، به تبیین نقش و اهمیت این شورا پرداخت و گفت: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی با پیش‌بینی و تدبیر امام (ره) ایجاد شد تا حافظ اسلامیت ارکان مختلف کشور و قوانین آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: شورای نگهبان درزمینهٔ بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات عامل به سخن امام راحل است که فرمود «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد».

وی اضافه کرد: شورای نگهبان سد محکمی برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است و در این مسیر نیز با مظلومیت، هجمه‌ها و توهین‌های مختلفی را متحمل می‌شود؛ اما در حفاظت و حراست از انقلاب و نظام پا پس نمی‌کشد.

گلایه از افزایش اجاره‌بها برخلاف مصوبه سران قوا

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش اجاره‌بهای منازل گلایه کرد و گفت: تعدادی از صاحب‌خانه‌ها با تخطی از مصوبات سران قوا درباره اجاره‌بها، در برخی موارد اجاره‌ها را تا دو برابر و حتی بالا برده‌اند که به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری از موجران خواست تا رعایت حال مستأجران را داشته باشند و خطاب به آن‌ها گفت: اگر هوای برادران و خواهران ایمانی خود را داشته باشید یقین بدانید خدا هم در قیامت هوای شما را خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha