پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ذ

حوزه / استاد حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان گفت : اگر قیام حسینی نبود، دیگر اثری از اسلام باقی نمی‌ماند بر همین مبنا به طور یقین جهان اسلام امروز و همیشه مدیون قیام سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مجید زجاجی استاد حوزه علمیه آیت الله یثربی شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ...»، شرط هدایت الهی را انجام کار خالصانه برای خداوند دانست و اظهار داشت: هر فردی در هر جایگاهی که کاری را برای خدای متعال انجام می‌دهد، حضرت حق خود راه را به او نشان می‌دهد.

وی این وعده را شامل تمام مراحل و شئون زندگی از جمله ازدواج، کار و دیگر تصمیم‌ها دانست و گفت: اگر در نیت و قصد ما غیر از خدا وجود داشته باشد، نمی‌توانیم انتظار تحقق این وعده را برای خود داشته باشیم.

این استاد حوزه، همچنین با اشاره به آزاد آفریده شدن انسان، یادآور شد: این آزادی و حق انتخاب، در پذیرش دین است و پس از انتخاب باید رسم بندگی را به جای آورد.

زجاجی، با اشاره به فرستاده شدن ۱۲۴ هزار پیامبر در بین مردم، عنوان کرد: پرونده نبوت با بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان رسول خاتم بسته شد، اما پروردگار مسیر هدایت بشر را از طریق ۱۲ امام خویش ادامه داده است.

وی با یادآوری چالش‌های اجتماعی و سیاسی بعد از رحلت پیامبر(ص)، به ظهور برخی از بدعت‌ها اشاره و مطرح کرد: این انحرافات در زمان یزید به اوج خود رسید و اصل دین در معرض خطر قرار گرفت.

این پژوهشگر کاشانی، افزود: تلقی کفایت ظاهری به قرآن کریم و نادیده گرفتن روایات و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) یکی از این بدعت‌ها می‌باشد.

زجاجی با تاکید بر اینکه کار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زمینی نبود، بلکه آسمانی بود، گفت: اگر این قیام حسینی نبود، دیگر اثری از اسلام باقی نمی‌ماند بر همین مبنا به طور یقین جهان اسلام امروز و همیشه مدیون قیام سالار شهیدان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha