دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از راه اندازی و ایجاد سطح ۳ مهدویت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی مدیر حوزه علمیه استان لرستان امروز در نشست نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و مجمع نمایندگان طلاب لرستانی مقیم استان قم که در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های مسئولان حوزوی برای راه اندازی سطح ۳ تخصصی مهدویت در این استان، اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های مسئولان، سطح ۳ تخصصی مهدویت در لرستان راه اندازی شده است و علاقمندان در این مرکز مشغول تحصیل در این رشته هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه لرستان اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: برنامه‌های تهذیبی و قرآنی، علمی آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با دقت در حال انجام است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، گسترش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی متعدد و راه اندازی گروه‌ها و هسته‌های علمی پژوهشی در استان را از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه لرستان در سال جاری برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین از برگزاری درس اخلاق در حوزه علمیه لرستان خبر داد و گفت: درس اخلاق با دعوت از اساتید بومی و غیربومی برای طلاب مدارس علمیه لرستان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه لرستان در بخش مسابقات جشنواره‌های علمی به ویژه جشنواره علامه حلی(ره) خوش درخشیده و رتبه ۶ کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مدیر حوزه علمیه لرستان از فعالیت ۱۲ نشریه علمی تخصصی در حوزه علمیه این استان خبر داد و گفت: ۲ نشریه از نشریات حوزوی لرستان جزء ۱۶ نشریه برتر کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ طلبه لرستانی در ۱۳ مدرسه علمیه این استان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha