چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شاهرخی 2

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه معمم شدن مسئولیت انسان را بسیار سنگین می‌کند، گفت: مسئولیت سنگین، الزاماتی دارد و یکی از آن الزامات در حوزه تلبس و تبلیغ، کسب علم برای پاسخگویی به سوالات دینی، فقهی و شبهات در مراجعات مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان امشب در مراسم تلبس طلاب مدارس علمیه لرستان که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در خرم آباد برگزار شد، با قدردانی از سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به لرستان، با اشاره به اینکه انسان در مرحله‌ای به سن تکلیف می‌رسد و مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی به دوش وی می‌آید، اظهار داشت: انسان در ادامه زندگی مسئولیت‌های گوناگون بر دوش دارد و رسالتش مضاعف‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معمم شدن مسئولیت انسان را بسیار سنگین می‌کند، افزود: مسئولیت سنگین، الزاماتی دارد و یکی از آن الزامات در حوزه تلبس و تبلیغ، کسب علم برای پاسخگویی به سوالات دینی، فقهی و شبهات در مراجعات مردم است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه طلاب باید در همه مراحل زندگی، عالم عامل باشند، گفت: طلاب باید به محض ورود به حوزه علمیه و پس از تلبس، همچنان برای مردم الگو باشند و حرمت لباس سربازی امام عصر(عج) را نگهدارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه تبیین برای هدایت، در مقابل ضلالت قرار دارد، خاطرنشان کرد: طلاب باید مراقب راهزنان دین و اخلاق باشند، چرا که آنان می‌خواهند باطل و کدورت‌های پنداری و خیالات خود را در جامعه حاکم کنند.

وی با اشاره به اینکه پرچم هدایت و حق در دست طلاب و مبلغان است، یادآور شد: طلابی که امروز این مسئولیت سنگین متوجه آن‌ها خواهد شد، پرچم جهاد تبیین برای هدایت، اقامه حق و برای رفع اختلاف در دست آن‌ها قرار دارد و باید همه تلاش خود را برای اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه بکار گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha