جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسن حیدری

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورهای دیکتاتوری معمولا قانون اساسی ندارند و همه قوانین در آن کشورها سلیقه‌ای است، اما امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تهیه و تدوین پیش نویس قانون اساسی را دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در ابتدای کلاس درس خارج در خصوص سالروز تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در سال ۱۳۵۸، اظهار داشت: هر کشور متمدنی نیاز به قانون اساسی دارد، تا شاکله نظام حاکم را بسازد و بر اساس آن بتواند به پیشرفت دست یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کشورهای دیکتاتوری معمولا قانون اساسی ندارند و همه قوانین در آن کشورها سلیقه‌ای است، در همین راستا امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تهیه و تدوین پیش نویس قانون اساسی را دادند که در زمان حضور ایشان در نوفل‌لوشاتو آماده شد.

وی پیرامون اهمیت قانون اساسی، عنوان کرد: برای امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در گام نخست رفراندوم ملت ایران و بعد تشکیل مجلس خبرگان جهت تدوین قانون اساسی، از هر چیز دیگری مهم‌تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به نقش کلیدی شهید آیت الله بهشتی، گفت: بیشترین زحمت در تدوین قانون اساسی را شهید بهشتی کشیدند، چرا که در عمل مدیریت و کنترل عقاید مختلف موجود در مجلس خبرگان آن روزها بر عهده ایشان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک سالروز تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد: مناسبت‌های این چنینی بسیار حائز اهمیت‌اند و نباید در حاشیه قرار بگیرند، چرا که رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha