پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل انڈیا شیعہ کونسل

حوزه/ به همت مجمع شیعیان هند به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشتی در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» توسط مجمع شیعیان سراسر هند و شورای اهل بیت این کشور با همکاری انجمن حیدری به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، مراسم بزرگداشتی در تالار حیدری دهلی نو برگزار شد.

سخنرانان این مراسم با برجسته نمودن فداکاری های عظیم شهدا و مبارزه با نظام امپریالیستی و پیروزی جبهه مقاومت بر داعش سنگدل و بی رحم به شهدای والا مقام ادای احترام کردند.

حجت‌الاسلام محسن تقوی امام جمعه دروازه کشمیری دهلی در این مراسم گفت: کار بزرگی که این شهدا انجام داده اند باعث اعتلای امت اسلامی شده است. سردار قاسم سلیمانی متعلق به هیچ منطقه ای نیست بلکه متعلق به همه بشریت است.

حجت‌الاسلام ممتاز علی، امام جمعه مسجد امامیه نیز اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی مرد میدان جنگ بود، اما آرزوی شهادت را همیشه در دل داشت و به همین دلیل در هر جبهه ای بی باک به جنگ با دشمنان می رفت.

سپس حجت‌الاسلام محمد عسکری امام جماعت مسجد حیدری نیز سخنرانی کرد و بیان داشت: خون شهید به مردم حیات و شهامت می بخشد و به همین دلیل است که گروه های خونخواری مانند داعش دیگر نمی توانند سر خود را بالا ببرند.

همچنین مولانا جنان اصغر مولایی رئیس مجمع شیعیان هند گفت: غم شهدای بزرگ جبهه مقاومت در دل ها زنده است و گردهمایی ها و مراسم گوناگون در سراسر جهان به یاد آنها دلیل بر این است که خدمات و فعالیت های آنان برای رضایت خداوند بوده است.

در پایان مداح اهل بیت غضنفر عباس طوسی گفت: شهادت بزرگترین افتخار برای انسان است. مردن با شوق دیدار خدا و شهادت است که انسان را زنده نگه می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha