دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لکھنئو سردار سلیمانی برسی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا زیدی گفت: اگر شهید قاسم سلیمانی و یارانش نبودند، سازمان تروریستی مانند داعش تنها به عراق و سوریه محدود نمی شد، بلکه همه دنیا را ویران می کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس علمای هند مراسم سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلمیانی و شهید سرلشکر ابومهدی المهندس در مسجد جامع آصفی لکهنو برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حیدر زیدی نایب امام جمعه لکهنو در این مراسم اظهار داشت: یاد و خاطره برخی از شهدا در سطح ملی و جغرافیایی و یاد برخی از آنان در سطح جهانی گرامی داشته می شود. مجاهدانی که جان خود را برای آزادی یک کشور فدا کردند، مردم آن کشور هر سال و به مناسبت های مختلف از فداکاری های آنها یاد می کنند، مانند شهید محمد باقر که نقش برجسته ای در مبارزات آزادی هند در سال ۱۸۵۷ داشت. وی به خاطر این فعالیت ها توسط دولت انگلیس به طرز فجیعی به شهادت رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: سربازانی که جان خود را برای حفظ مرزها امنیت یک کشور فدا می کنند، ستودنی و قابل قدر است. اما فداکاری های حاج قاسم فرامرزی بود و هر جای دنیا که ظلم و ستم می شد وی به کمک مردم آن شهر یا کشور حاضر می شد و همین راه قرآن و پیامبر اکرم است. به همین دلیل است که یاد و خاطره آن شهید گرامی در هر کشور گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به جانفشانی های سردار سلیمانی تاکید کرد: اگر شهید قاسم سلیمانی و یارانش نبودند، سازمان تروریستی مانند داعش تنها به عراق و سوریه محدود نمی شد، بلکه همه دنیا را ویران می کرد.

وی در ادامه به دستاوردهای جانفشانی های شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha