دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برسی بنگلورو

حوزه/ حجت‌الاسلام منظور رضا عابدی عضو کمیته حج ایالت کارناتکا هند گفت: امام خمینی را نمی‌توان به هیچ زمان و مکانی محدود کرد. محدود کردن نام و رسم ایشان ظلم به بشریت است. امام، فراتر از زمان و مکان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت انجمن امامیه بنگلور هند، مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر کبیر حضرت امام خمینی در مسجد جامع عسکری برگزار شد. که در آن علما، شاعران و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام شرکت و به مقام شامخ رهبر فقید انقلاب ابراز عشق و ارادت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم عباس امام جماعت مسجد قائم گفت: زمانی که دشمن نقشه از بین بردن کشور سوریه را کشید، رهبر انقلاب اسلامی پیروزی سوریه را پیش بینی کرده و گفته بود که به فضل الهی سوریه سر جای خودش خواهد ماند و امروز سوریه پیروز و پا برجا هست. وقتی مؤمن حرفی می زند، خداوند به زبانش تأثیر عطا می کند.

حجت‌الاسلام منظور رضا عابدی عضو کمیته حج ایالت کارناتکا نیز اظهار داشت: امام خمینی را نمی توان به هیچ زمان و مکانی محدود کرد. محدود کردن نام و رسم ایشان ظلم به بشریت است، امام، فراتر از زمان و مکان است.

وی در ادامه افزود: امام خمینی در زندگی نشان داد که سفر اصلاح جامعه با تهذیب نفس آغاز و سفر تکامل انسان با خودسازی آغاز می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید قمر نقوی امام جمعه و جماعت مسجد عسکری بنگلور هم بیان داشت: امام راحل همواره به این امر تأکید داشت که ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و نتیجه را به خداوند متعال بسپاریم و همچنین امام خمینی در راه خدا قدم برداشت و به همین دلیل خداوند نام و ذکر وی را حفظ کرد.

در این برنامه فیلم مستندی از زندگانی امام خمینی (ره) نیز برای شرکت کنندگان پخش شد و در پایان از سوی سید ضامن رضا رئیس انجمن امامیه از علما، شعرا و مومنان به جهت مشارکت با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha