سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تایباد

حوزه/ فرمانده تیپ عمار یاسر لشکر فاطمیون گفت: حاج قاسم هیچگاه در مقابل کفار کوتاه نیامد و لشکر او در سوریه متشکل از شیعه، سنی، مسیحی و دیگر ادیان بود که با همین اتحاد اقوام و سنن توانست داعش را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم با شکوه مجاهدان بصیرت، به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله حاج محمد محدثی(ره) شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، با حضور مردم شیعه و اهل سنت در مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) تایباد، برگزار شد.

علی صلاحی، فرمانده تیپ عمار یاسر لشکر فاطمیون، در این همایش با بیان اینکه ۲۷ روز پس از آغاز جنگ به عنوان یک بسیجی به جنگ اعزام شدم و در آن زمان حاج قاسم فرمانده لشکر ثارالله(ع) کرمان بود، اظهار داشت: رابطه دوستی ما با حاج قاسم از آن زمان آغاز شد، همچنین از آنجا که شهید کاوه درخواست تبدیل تیپ ویژه شهدا به عنوان تیپ خراسان را ارائه داده بود، افتخار داشتم تا پایان حیات شهید کاوه مسئول عملیات این تیپ باشم، پس از شهید کاوه مرحوم منصوری، فرمانده سابق قرارگاه شهید قاجاریان، بعنوان فرمانده منصوب و من نیز قائم مقام ایشان بودم.

موسس تیپ عمار یاسر لشکر فاطمیون، با بیان اینکه پس از انتقال تیپ به کردستان، حاج قاسم سلیمانی به ما پیوست، به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حاج قاسم رفیق خوشبخت ما بود» و جایگاه مکتب سلیمانی به سبب آن ایجاد شد که او در ولایت ذوب بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم مدت‌ها در حرم مطهر رضوی افتخار خدمت به آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) را داشت، عنوان کرد: حاج قاسم هیچگاه در مقابل کفار کوتاه نیامد و لشکر حاج قاسم در سوریه متشکل از شیعه، سنی، مسیحی و دیگر ادیان بود که با همین اتحاد اقوام و سنن توانست داعش را شکست دهد.

صلاحی ادامه داد: حاج قاسمی که در سوریه محکم و استوار در مقابل دشمن ایستاد، در داخل کشور می‌گوید: «دختر کم حجاب هم دختر من و شماست» یا اینکه «با جوانان فارغ از نگاه آن‌ها چه حزب الهی، چه غیر حزب الهی صحبت کنید و آنان را جذب کنید» و لذا این مهربانی در عین شخصیت با صلابت، او را محبوب دل ها کرد.

فرمانده تیپ عمار یاسر لشکر فاطمیون با بیان اینکه نخستین اثر خون حاج قاسم، انتخاب سردار قاآنی بود، خاطرنشان کرد: سردار قاآنی جانباز، خلبان فانتوم، مسلط به چند زبان خارجی و افتخار خراسان هستند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند خطر شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بیشتر است و این امر امروز کاملا مشخص شده، خاطرنشان کرد: پس‌ از اینکه حاج قاسم را شهید کردند، پیام دادند اگر ایران عکس العمل نشان دهد، ۵۲ نقطه فرهنگی را موشک باران می‌کنیم که یکی از آنها حسینیه حضرت امام(ره) است، اما فرماندهی معظم کل قوا، با عزت و اقتدار دستور دادند همین امشب عین الاسد را موشک باران کنید، بعد از موشک باران این پایگاه و تأسیسات آنان، گزینه جنگ نظامی از روی میز آنها حذف شد.

صلاحی با بیان اینکه امروز هدف دشمنان، جامعه بانوان است چرا که از جنگ نظامی کاملا ترسیده، ابراز کرد: آنان وقتی از جریانات اخیر مأیوس شدند، ۱۱۰ مشاور آنها در کردستان عراق جمع شدند تا بتوانند علت شکست خود را ریشه‌یابی کنند که سردار سلامی دستور حمله به مقر آنها را صادر و همه آنها را به درک واصل کرد.

فرمانده تیپ عمار یاسر لشکر فاطمیون، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست، بیان کرد: اگر شیعه و سنی، ترک و لر، سیاه و سفید برای شما فرقی نکرد، شما اهل مکتب حاج قاسم هستید و اگر می‌خواهید مثل حاج قاسم باشید و این کشور را حفظ کنید، در خط رهبری قرار گیرید.

انتهای پیام ۳۱/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha