سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد کاظم راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی جاودانه شدن نام ماندگار سردار سلیمانی را حاصل اخلاص او در عمر طیبه‌اش دانست و گفت: اینکه سلیمانی باقی ماند، حاصل اخلاص او برای خداوند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم باشکوه مجاهدان بصیرت به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله حاج محمد محدثی(ره) شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی و با حضور مردم شیعه و اهل سنت در مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) تایباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این مراسم اظهار داشت: شهید سلیمانی و آیت الله محدثی(ره) به وسیله اسلحه و قلم، مجاهدت کردند و هر دو فاتح و پیروز شدند که هر دو مسئله در اسلام اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت انسان‌ها متشکل از ابعاد جسم و روح است، تصریح کرد: همه ما به عنوان انسان باید در مسیری حرکت کنیم که پیامبر قدم گذاشته و آن نیز ارتقا نسل بشریت در همه تاریخ خواهد بود، به واقع وجود انسان باید به دنبال استخراج علم باشد تا معدن بزرگی از دانش و معرفت در او کشف شود، چرا که استعداد بشریت بیش از تصور ما است و به همین دلیل ما به دنبال زنده ماندن نیستیم، بلکه زندگی جاودانه می‌خواهیم.

کارشناس مذهبی افزود: زندگی علم است که باید با تلاش به دست آید، انبیا(ع) نیز معلمان زندگی بشر هستند و لذا امروز بشر اگر در عصر تمدنی قراردارد، حاصل مجاهدت انبیا و امامان است.

وی با بیان اینکه اسلام در ذات خود علم و دانش بوده و اولین کلمه این دین نیز حکایت از خواندن و کسب علم دارد، یادآور شد: اولین اسباب این دین قلم است، بنابراین دینی که اولین اسباب و ابزارش قلم و اولین کلامش خواندن است، این دین جز علم چیزی نیست و برای اهل قلم همین کافی است که می‌فرمایند، خرده‌های قلم‌ را نباید زیر پا ریخت.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه به همین سبب است آنگاه که عالم دینی از دنیا می‌رود، جامعه مصیبت سنگین متحمل می‌شود، به مردم بعنوان رکن مهم انقلاب اشاره کرد و گفت: نخستین رکنی که قرآن بر آن تأکید دارد، «مردم» است، مردم در اسلام بسیار اهمیت دارند و در جای جای قرآن از آن‌ها یاد شده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند وقتی درباره انقلاب سخن می‌گوید، به اندیشیدن نیز اشاره دارد، عنوان کرد: انقلاب بدون اندیشیدن کودتا است و در اندیشیدن نیز جایگاه علم و عالم مهم‌ترین رکن است، اما بدانید که این علم باید در خدمت گره گشایی از کار بندگان باشد و قلم عالم باید در راستای خدمت به مردم و وقف آنان باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خدمت شایسته و ارزشمند این روزها، خدمت به مغز بشر، خدمت فرهنگی، خدمت به سلامت و در رأس همه این‌ها خدمت به امنیت مردم است که شهید سلیمانی شخصیت الگوی در این راستاست، بیان کرد: برای شناخت مرد صالح، سردار سلیمانی، همین بس که عمرش در انجام همین خدمت صرف شد، بنیه فکری او برقراری امنیت برای مردم بود و آنچه در این مرد وجود داشت، یکپارچه اخلاص شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه این اخلاص در وجود انسان او را سرافراز می‌کند، به تعبیری اشاره کرد که می‌فرماید، خداوند به صورت‌های شما نگاه نمی‌کند، بلکه به دل‌های شما نظر دارد، افزود: اگر کاری برای خدا انجام شود، خداوند به آن کار برکت داده و حیات پاکیزه عنایت می‌کند و اگر کسی فاقد اخلاص باشد، هیچ عمل او پذیرفته نمی‌شود و عملش مانند گَردی است که روی سنگ صاف می‌نشیند و باران آن را همراه با جریان خود خواهد برد.

وی، جاودانه شدن نام سردار سلیمانی را حاصل اخلاص او در عمر طیبه‌اش دانست و عنوان کرد: اینکه سلیمانی باقی ماند، حاصل اخلاص او برای خداوند بود، اگر کار او برای خدا نبود، امروز بعد سه سال کشور اینگونه مجاهدت‌هایش را یادآوری نمی‌کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha