جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: اقدام نشریه شارلی ابدو فرانسه عوارض یا نشانه‌ها و گوشه‌هایی از جنگ ترکیبی دشمنان و مستکبران علیه ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، با طرح این سئوال که چرا نشریه شارلی ابدو فرانسه باید به دنبال دهن‌کجی به روحانیت و رهبر معظم انقلاب باشد، اظهار داشت: این موضوع تأثیرگذاری زیاد روحانیت در جهان کنونی را نشان می‌دهد و دشمنا فهمیده‌اند عامل اصلی ایستادگی همه ملت‌ها در مقابل استکبار، روحانیت تشیع است.

وی افزود: احساسات همه مؤمنان و مسلمانان جهان از اقدام دولت فرانسه و نشریه شارلی ابدو به ساحت روحانیت و مرجعیت دینی و سیاسی جریحه‌دار و سبب تنفر شده است و از آن اعلام انزجار می‌کنند.

امام جمعه سمنان، با بیان اینکه این هفته نامه فرانسوی دارای سابقه در این عرصه است، گفت: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ نیز جسارت بدتری به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) داشت که با توجه به این جسارت زشت و شنیع، رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای آن را محکوم کردند و در راستای نقشه شوم استکباری و صهیونیستی دانستند.

وی تصریح کرد: پس از همراهی نکردن مردم کشورمان با افراد مواجب‌بگیری که به ازای دریافت پول از خارج کشور، از جمله صهیونیست‌ها و فرانسه و مزدورانشان، ایجاد اغتشاش و جو ناامنی در کشور را دنبال می‌کردند، آنان به فکر دیگر اقدام‌ها از جمله بازار افتادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری پاسخگویی وزیر امورخارجه و فراخوانده شدن سفیر فرانسه در تهران، یادآور شد: اقدام فرانسه در راه‌اندازی کارزار دروغگویی و نفرت‌پراکنی را مصداق بارز نقص حقوق بشر می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه اقدام‌های فرانسه علیه ایران فقط منحصر به نشریه شارلی ابدو نیست، تصریح کرد: وقتی نخست وزیر کشوری که خود را مهد آزادی و تمدن می‌داند، با ایستادن در کنار زن معلوم‌الحال و بدکاره‌ای عکس می‌گیرد، همه چیز مشخص است.

وی با اشاره به اینکه در موزه مردم‌شناسی پاریس، جمجمه‌های زنان، مردان و کودکان مردم در حمله به الجزایر وجود دارد، گفت: از ابتدای اغتشاشات ۲ نفر از فرانسوی‌ها به ایران آمده بودند و دستگیر شدند که نشان می‌دهد به دنبال نفوذ و دخالت در امور ایران بودند و لذا امیدواریم با شدت بیشتری با آنان برخورد شود.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به موضوع کشف حجاب اجباری رضاخانی در ۱۷ دی ۱۳۱۴، اظهار داشت: وقتی رضاخان به ترکیه رفت، با مشاهده ظاهر غربی فکر کرد که علت عقب‌افتادگی توجه نکردن به مظاهر غربی است، از این رو چهار اقدام شامل اجرایی کردن لباس متحدالشکل برای مردان، کشف حجاب اجباری، منع روضه‌خوانی و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و سختگیری بر علما و منع پوشیدن لباس روحانیت را در دستور کار خود قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه همه این اقدام‌ها در یک راستا و با هدف از بین بردن هویت مسلمانان ایرانی صورت گرفته است، افزود: استکبار می‌خواهد با طرح موضوع به اصطلاح مدرنیته، همه عالم را به زیر سلطه خود بکشد، مدرن کردن از نظر مستکبران تلاش برای کنار گذاشتن مقدسات تمامی ادیان، انجام کارهای مد نظر آنان توسط همه کشورها و از بین بردن هویت ایرانی و اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در بخش دیگر، با یادآوری راهپیمایی و شهادت جمعی از مردم قم در روزهای ۱۸ و ۱۹ دی ۱۳۵۶ پس از انتشار مقاله‌ای با نام مستعار احمد رشیدی مطلق، گفت: این اقدام پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، سرآغار دومی برای پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و استقرار نظام جمهوری اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، بر ارج نهادن و تکریم مادران و همسران شهیدان تأکید کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که پس از سیلی محکم در عین الاسد عراق با یک خطای محاسباتی رخ داد، گفت: از ۱۷۶ نفر ۱۴۸ نفر مسافران ایرانی و برخی آنان نخبگان کشورمان بودند که به بازماندگان آنان تسلیت می‌گوییم.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: فداکاری سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضا و سردار سلامی فرمانده کل سپاه که این اشتباه را پذیرفتند، عظمت سوگ سردار حاج قاسم سلیمانی و جلوگیری از موج‌سواری دشمن و هوشمندی مردم و به خصوص خانواده‌های داغدار، این حادثه را تحمل‌پذیر کرد.

وی با گرامیداشت شهادت میرزا محمد تقی امیرکبیر، گفت: اقدام‌های مدیریتی این شهید از جمله تکیه بر داشته‌های داخلی، نفی نفوذ خارجی، برقراری نظم در امور، به کار گرفتن افراد لایق در انتصابات، نظارت موثر و دقیق و مبارزه با فساد درباریان و کارگزاران برای همه مسئولان باید سرمشق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تصریح کرد: امیرکبیر فقط سه سال خدمت کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران طلایی خدمت در تاریخ اسلامی نام گرفت، حال آنکه دوره فعالیت دولت و مجلس چهار ساله است و امیدواریم دوره‌های تاریخی مدیریتی همچون امیرکبیر تکرار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha