یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: اسلام به زن نگاه ویژه‌ای دارد و یک زن نقش‌های مختلفی در جامعه اسلامی ایفا می‌کند و ریشه وجودی و تربیت انسان‌ها از مادر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، اظهار داشت: در تقویم فرهنگ عمومی، روز تکریم مادران و همسران به ویژه مادران و همسران شهدا سالروز وفات حضرت ام البنین(س) نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی به ویژگی های این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: ایشان ولایت پذیر بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز ام البنین های زیادی را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه در دین اسلام جنسیت مرد و زن امتیاز نیست، گفت: امتیاز در انسان بودن است و این در حالی است در کشورهای غربی نگاه‌های مختلفی به زن به عنوان یک ابزار و وسیله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به موضوع حجاب، گفت: مقام معظم رهبری هفته گذشته به موضوع مهم حجاب اشاره کردند و فرمودند، این مهم جزو ضرویات دین و قانون است و حقوق شهروندی و قانون، اقتضا می‌کند حجاب رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه انگلیس برای اسلام زدایی به این نتیجه رسید که در چهار کشور ایران، پاکستان، افغانستان و ترکیه کودتا انجام دهد، افزود: مأموریت این کشور، اسلام زدایی بود و خشن‌ترین افراد یعنی رضاخان را به کار گرفت تا عفت، حجاب و پاکدامنی را در کشور از بین ببرد و کانون حرکت مقابله با مجالس روضه سید الشهدا(ع) باشد.

وی با اشاره به ۱۷ دی‌ماه، سالروز کشف حجاب در رژیم پهلوی، یادآور شد: امروز سالروز ننگین پیاده کرده نقشه استعماری انگلیس در ایران برای رفع حجاب بود و باید به این مهم توجه داشت که کشورهای استعماری همواره نقشه شومی برای ایران داشته و دارند.

امام جمعه زنجان به برگزاری رزمایش ذوالفقار اشاره کرد و گفت: برای نشان دادن اقتدار نظامی جمهوری اسلامی، رزمایش ذوالفقار هفته گذشته برگزار شد و پیام آن به ویژه برای دشمنان به فرموده رهبر معطم انقلاب این بود که دیگر زمان بزن و در رو گذشته و باید امنیت خودمان را تامین کنیم.

وی به ۱۶ دی روز شهدای دانشجو اشاره کرد و یادآور شد: تعدادی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام برای مقابله با دشمن وارد میدان شدند و در هویزه در برابر دشمن ایستادند و در حالی که باید برای آنان امکانات و تجهیزات می‌رسید که نرسید و در نهایت در محاصره دشمن در آمدند و تا آخرین نفس و فشنگ مبارزه کردند و سپس دشمن با تانک از روی آنان رد شد و فرمانده لایق این جوانان شهید، شهید سید حسن علم الهدی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه ۱۷ دی سال ۵۶ روز دیگری در تاریخ اسلامی است که توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت بود، گفت: این مساله توهین به ساحت مرجعیت و امام راحل بود که تعدادی هم شهید شدند.

وی اضافه کرد: این واقعه، برگزاری اربعین شهدای ۲۹ بهمن در تبریز و دیگر شهرها را به دنبال داشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و در این میان شرکت ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی رخدادی بی‌نظیر در جهان است که دشمنان از آن هراس دارند.

امام جمعه زنجان به ۱۸ دی سال ۹۸ سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: این روز حادثه تلخی رخ داد که با خطای انسانی ۱۶۸ نفر از مسافران بی‌گناه که از این تعداد ۱۴۸ نفر ایرانی و یک نفر هم دانشمند خانم زنجانی بود، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha