دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان امشب ضمن حضور در منزل آیت الله سید مرتضی اصفهانی، با امام جمعه سابق قائن دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امشب ضمن حضور در منزل آیت الله سید مرتضی اصفهانی، با امام جمعه سابق قائن دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار با بیان این که طرح نکات اخلاقی و سرکشی آیت‌الله اصفهانی از طلاب مدارس علمیه استان برای آنان برکت دارد، اظهار داشت: امیدواریم طلاب از انفاس قدسی شما استفاده کنند.

وی افزود: در بازدیدهایی که از مدارس علمیه داشتیم، برنامه‌های خوبی ارائه شد و توسعه‌های زیادی در مدارس اتفاق افتاده است، هم مدرسه سطح یک و هم مدرسه سطح دو و سه که شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، ضمن تمجید از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدارس علمیه این استان و بخصوص قائن، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده طلاب سطح ۳ استان نیز رشد کنند که در اینصورت زیرساخت‌ها و شرایط مورد نیاز آن از جمله استاد نیز برای همین شهرستان تأمین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، در این دیدار از علما و مفاخر همچون مرحوم فاضل تونی و آیت الله شیخ مجتبی قزوینی یاد کرد که در استان خراسان جنوبی منشا اثر بوده‌اند.

آیت الله اصفهانی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از سال‌های دوران انقلاب و جریانات مبارزات و دستگیری توسط رژیم پهلوی پرداخت و با بیان اینکه امروز پس از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب، شرایط حوزه‌های علمیه مطلوب است، اظهار داشت: امیدواریم در این دوره مدیریت خود، توجه ویژه‌ای به قائن، آن‌هم بعنوان یک شهر عالم خیز داشته باشید.

امام جامعه سابق قائن، با بیان اینکه طلابی که امروز در گناباد، بیرجند و یا دیگر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی حضور دارند، خیلی‌ها اهل قائن بوده‌اند، عنوان کرد: موقوفه زیادی در قائن وجود دارد، مردم با دیانتی در این شهرستان سکونت دارند و دانش پژوهان منطقه قائن، میل زیادی به حضور در عرصه طلبگی دارند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با حضور مدیریت حجت الاسلام والمسلمین خیاط، شاهد پیشرفت فضای حوزه علمیه قائن باشیم، تصریح کرد: مدرسه علمیه قائن، سال ۱۳۳۰ بنا شد و امروز آنطور که اطلاع دارم طلاب بسیار جدی درس می‌خوانند و با تعداد قابل توجه طلبه، عملکرد خوبی دارند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha