دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشرف مادران و همسران شهدای کاشان به حرم علی ابن باقر (ع) اردهال

حوزه / مدیر حوزه علمیه کاشان، گفت: طبق وعده الهی با توجه به اینکه شهدا به خاطر تحمل و دوری از خانواده‌هایشان غرق در نعمت الهی در عالم برزخ هستند، لذا اجر پدران و مادران شهدا نیز کمتر از شهید نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی صبح امروز، در جمع مادران و همسران شهدا در آستان مقدس حضرت علی ابن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان با تشریح ویژگی‌های شخصیتی حضرت ام البنین(س)، اظهار داشت: در دین مبین اسلام نسبت به احترام و حرمت و تکریم مقام والدین خصوصا مقام مادر تدکید فراوان شده، تا آنجا که خداوند متعال بعد از دستور به توحید در سوره اسراء، امر به تکریم پدر و مادر نموده است، «…وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» و در روایات ائمه اطهار(ع) هم به وفور از ارزش پدر و مادر خصوصا مادر سخن به میان آمده است.

مدیرحوزه علمیه کاشان، به جایگاه خانواده معظم شهدا در اسلام اشاره کرد و افزود: طبق وعده الهی با توجه به اینکه شهدا به خاطر تحمل و دوری از خانواده‌هایشان غرق در نعمت الهی در عالم برزخ هستند، لذا اجر پدران و مادران شهدا نیز کمتر از شهید نیست.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: خداوند برای پدران و مادرانی که فرزند مومن تربیت کرده‌اند، ارزش ویژه‌ای قائل است، چه رسد به مادری که فرزند مومن شهید، تربیت کرده باشد.

وی با اشاره به اجر فراوان مادران و همسران شهدا به جهت رنج و محنتی که در فراق عزیزانشان متحمل می‌شوند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در پیام تسلیتی که به مناسبت شهادت فرزند یکی از علمای اصفهان ارسال کردند، فرمودند: "ما در راه اسلام از شهادت نور چشمانمان هراس نداریم و سند ما پدران و مادران شهدایی است که با گشاده‌رویی و شجاعت معنوی، از شهادت عزیزان شان استقبال می‌کنند".

مدیر حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های معظم شهدا فرمودند، "یاد پدران و مادران شهدا مثل یاد خود شهدا همیشه زنده است و از خاطره ملت و یک تاریخ هرگز نخواهد رفت، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر فرمودند، "باز ماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه مادران و پدر و همسر و فزندان شهیدان در شأن و ارزش الهی بلا فاصله پشت سر شهیدان عالی قدر قرار دارند".

اجرای روضه فاطمی توسط نوگل زهرایی، فاطمه شریعت زاده و قرائت اذن ورود به حرم و زیارتنامه حضرت علی ابن باقر(ع) توسط حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha