شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ستاد راهیانور نور حوزه با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع بانوان فاطمی نجف آباد گفت: فاطمه الزهرا(س) یک رهبر و یک انسان کامل در همه قلمروها بود، امروز کسانی خواهان هستند که الگوهای باطل غربی را برای زن مسلمان القا کنند، زن مسلمان دارای الگو و مدل تربیتی و اجتماعی است و زنان جامعه ما همواره پیشران عرصه تربیتی و معرفتی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در جمع بانوان فاطمی نجف آباد در حسینیه حضرت فاطمة الزهرا (س) اظهار کرد: درباره حضرت زهرا (س) سخن گفتن هم آسان و هم مشکل است؛ آسان است چون در منابع روایی شیعه و سنی درباره حضرت زهرا (س) و عبادت، معرفت، علم و دانش، عصمت و نقش اجتماعی حضرت مطالب بسیاری داریم؛ مشکل از آن جهت است که این بانو چنان قله های معرفت و علم را در نوردیده که رسیدن به آن بسیار مشکل است .

مدیر حوزه های علمیه کشور در توصیف مقام بلند عرفانی حضرت زهرا (س) به روایتی درباره سلام رساندن خداوند به حضرت زهرا(س) در زمان رحلت مادرش و غم حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: مقام عرفانی حضرت زهرا(س) به اندازه ای بالا بود که خداوند از طریق فرشته به او پیام رساند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) عمر کوتاهی دارد، ولی این ۱۸ سال به اندازه صدها سال ارزشمند است؛ تا دنیا هست، حضرت زهرا(س) درس آموز عبادت بشریت است. علم حضرت به اندازه ای بود که صحابه حضرت رسول الله(ص) مقابل حضرت زانو می زنند و علم و حکمت را می آموختند؛ این مقامی زنی است که اسلام برای بانوان قائل است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در عبادت به اندازه ای پیش رفته بود که در زمان نماز و در محراب نور معرفتش به آسمان ها بلند می شد. این دختر جوان در زمان ورودش به منزل همسر به تعبیر مولا علی (ع) اینگونه است که می فرماید «حضرت زهرا (س) بهترین یاور من در اطاعت از خداوند است».

آیت الله اعرافی عنوان کرد: رابطه حضرت زهرا(س) با رسول الله(ص)، مولا امیرالمومنین(ع)، فرزندان و صحابه رسول الله(ص) در همه امور الگوی بی بدیل است؛ تقوا، زهد، پارسایی، حجاب و عفاف و ... تنها بخشی از شخصیت حضرت بود؛ این بانوی دو عالم پس از رحلت رسول‌الله در قامت یک رهبر ظاهر شد و در سخت ترین شرایط سیاسی و اجتماعی راهبری کردند و تحول ایجاد کردند.

وی ابراز کرد: فاطمة الزهرا(س) یک رهبر و انسان کامل در همه قلمروها است؛ امروز کسانی خواهان هستند که الگوهای باطل غربی را برای زن مسلمان القاء کنند؛ زن مسلمان دارای الگو و مدل تربیتی و اجتماعی است و زنان جامعه ما همواره پیشران عرصه تربیتی و معرفتی بوده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: افرادی نمی خواهند الگوی زهرایی برای مقام زن مسلمان به دنیا عرضه شود؛ بدون شک بر زنان جامعه فرض است که هم در منازل و هم در سطح جامعه این الگو را تبیین و ترویج کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha