شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ستاد راهیانور نور حوزه با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که انس با قرآن نقش مهمی در ساختمان شخصیت انسان دارد، گفت: براساس تحقیقاتی که انجام شده است، نشان می دهد کسانی که در نوجوانی و کودکی با قرآن مأنوس هستند، از نظر روحی، اخلاقی و رفتاری متفاوت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در جمع نوجوانان و دانش آموزان مدرسه القرآن «ادبستان» نجف آباد اظهار کرد: حرکت در ساحت قرآن توفیق الهی است. براساس تحقیقاتی که انجام شده است، نشان می دهد کسانی که در نوجوانی و کودکی با قرآن مأنوس هستند، از نظر روحی، اخلاقی و رفتاری متفاوت هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: این تحقیق در برخی از کشورهای اسلامی مثل مصر نیز اثبات شده است؛ انس با قرآن از دوره کودکی تا جوانی نقش مهمی در ساختمان شخصیت انسان دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در ساحت قرآن از کودکی و نوجوانی نعمتی فوق تصور انسان است؛ باید به خانواده شما دانش آموزان بابت حضور نوجوانان در محضر قرآن در دنیایی که هجمه های فرهنگی خارج از تصور است، تبریک گفت.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: در همه کره زمین و سراسر عالم فقط یک کتاب بوده که عین آنچه بر پیامبر(ص) اسلام نازل شده است در دست ما قراردارد و آن چیزی جز قرآن کریم نیست؛ ما در این عرصه مدعی هستیم و باید قدر آن را دانست .

مدیر حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: برای بشریت امروز کلام خداوند فقط در قالب قرآن مجید وجود دارد؛ قرآن کریم هم ظاهر و هم باطنی دارد؛ در روایت آمده است، همه علوم در قرآن وجود دارد و آیینه ای است که همه عالم درآن جلوه گر است.

وی اظهار کرد: خداوند دو جا به صورت کامل تجلی کرده است، نخستین تابلویی که خداوند با همه وجود در آن تجلی کرده قرآن کریم و دوم شخص پیامبراکرم(ص) است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: عمر ما امانت خداوند است و اوج عمر سن نوجوانی و جوانی است، بنابراین اوج گیری انسان در سنین نوجوانی و جوانی رقم می خورد که پایه شخصیت در این سن ساخته می شود، لذا اینکه در این اوج سن خود با قرآن کریم، اخلاق و معنویت مأنوس باشید، بسیار ارزشمند است.

وی ابراز کرد: انسان هوشیار کسی است که فرصت ها را تشخیص می دهد، فرصت را خوب استفاده می کند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند؛ نوجوانان این مدرسه دارای این خصلت ها هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: شاخصه مقبول مدرسه القرآن ادبستان این است که گامی جلوتر از حفظ قرآن برای نوجوانان برداشته و به سمت بهره مندی از مفاهیم قرآنی و قرائت قرآن و تجوید رفته است.

پیام پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha